معاون نخست وزیر چین اعلام کرد پکن آماده ادامه مذاکرات با آمریکا جهت غلبه بر اختلافات و کاهش تنش‌های تجاری است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لیو هی، معاون نخست وزیر چین امروز دوشنبه اعلام کرد پکن به شدت با تشدید جنگ تجاری با واشنگتن مخالف است و آماده ادامه مذاکرات با آمریکا جهت غلبه بر اختلافات است.

او در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اکسپو اسمارت چین گفت: چین به شدت با حمایت گرایی تجاری و محاصره در زمینه فناوری‌های جدید مخالف است. چین در تلاش است تا نسبت به انسجام زنجیره‌های تولید اطمینان حاصل کند. ما آماده هستیم با مشاوره و همکاری مشکل موجود را برطرف کنیم. ما به شدت با تشدید جنگ تجاری مخالف هستیم.

لیو هی که هیئت مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین را هدایت می‌کند در حالی چنین بیانیه‌ای صادر کرده است که تنش‌های تجاری و تعرفه‌ای دو کشور به بالاترین سطح رسیده است.

روز جمعه، چین اعلام کرد که تعرفه‌های ۵ تا ۱۰ درصد بر کالا‌های آمریکایی به ارزش ۷۵ میلیارد دلار اعمال می‌کند که برخی از آن‌ها در تاریخ اول سپتامبر و برخی دیگر در ۱۵ دسامبر اجرایی می‌شوند. همچنین تعرفه ۲۵ درصدی برای خودرو‌های آمریکایی تعیین شده است.(بیشتر بخوانید)

ترامپ نیز در اقدامی تلافی جویانه، بامداد شنبه در پیامی توییتری اعلام کرد از اول ماه اکتبر (۹ مهر) ۲۵۰ میلیارد دلار از محصولات چینی که اکنون با تعرفه ۲۵ درصدی وارد آمریکا می‌شوند، شامل تعرفه ۳۰ درصدی خواهند شد. او همچنین اعلام کرد تعرفه مورد نظر بر ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از محصولات تولید چین از ابتدای ماه سپتامبر به جای ۱۰ درصد، ۱۵ درصد اعمال خواهد شد. ترامپ سپس به شرکت‌های آمریکایی دستور داد تا فعالیتشان در چین را متوقف و با انتخاب جایگزین، سرمایه گذاری‌های خود را به داخل آمریکا منتقل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار