رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد میان اعضای گروه ۷ اتحاد وجود دارد و حتی در مورد ایران پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است.

ترامپ: در گروه ۷ درباره ایران کم و بیش به نتیجه رسیده‌ایمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه مدعی شد میان اعضای «گروه ۷» اتحاد وجود دارد و حتی در مورد ایران پیشرفت‌های زیادی حاصل شده و بزرگترين نتيجه، اين است که ايران نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد.

ترامپ در نشست خبری مشترک با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حاشیه اجلاس گروه ۷ در بیاریتز فرانسه گفت: ما شاهد اخبار دروغین زیادی بودیم که هیچ وحدتی (میان آمریکا و اعضای گروه ۷) وجود ندارد. ما وحدت نظر زیادی داریم.

وی افزود: ما هنوز جلسات زیادی برگزار نکرده ایم، اما من به شما می‌گویم که اتحاد زیادی وجود دارد، حتی در مورد ایران پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته و ما کم و بیش به نتیجه رسیده ایم و بزرگترین بخش این نتیجه، این است که ایران نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم در این نشست خبری از گفت‌وگو‌هایی سازنده در مورد ایران با ترامپ خبر داد اما گفت هنوز راهی طولانی در مورد این مسئله وجود دارد.

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش گفت: تجارت با اروپائی‌ها به اندازه چین «سخت و دشوار» است. من این را به طور علنی اعلام کرده ام. اروپائی‌ها تجار سخت و چغری هستند. آمریکا طی سال‌های زیاد، مقادیر هنگفتی پول در تجارت با اتحادیه اروپا از دست داده است. من اروپائی‌ها را مقصر این مسئله نمی‌دانم، بلکه رؤسای جمهور خودمان و دولت‌های خودمان را مقصر می‌دانم که کارشان را درست انجام نداده اند. من برای اتحادیه اروپا و چین احترام قائل هستم که توانسته اند طی سال‌های مدید این کار را با آمریکا بکنند!

رئیس جمهور آمریکا در ادامه درباره مذاکرات تجاری با چین اعلام کرد گفت‌وگوها در سطوح «بسیار بسیار بالا» ادامه دارد. وی مدعی شد مذاکرات تجاری با چین «هرگز تا این اندازه معنادار نبوده است».

او همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تعویق اعمال تعرفه‌های گمرکی بر تولیدات چینی پاسخ داد همه چیز ممکن است.

نشست سران هفت کشور آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن روز شنبه در شهر بندری بیاریتز فرانسه آغاز شد و امروز دوشنبه پایان می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار