نشست علمی بررسی تحولات جدید کنترل آنفولانزا در بیمارستان هاجر (س) شهر کرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، نشست علمی بررسی تحولات جدید کنترل آنفولانزا با حضور فرهید همت‌زاده عضو هیئت‌علمی دانشگاه آدلاید استرالیا و جمعی از مسئولان و متخصصان کشوری و استانی در محل بیمارستان هاجر (س) شهرکرد برگزار شد.

مجتبی بنیادیان رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌ و بختیاری در این نشست، با اشاره به لزوم بکارگیری توان متخصصان و سرآمدان غیرمقیم، گفت: هر مهاجرت نخبگانی به معنایی فرار مغز‌ها نیست، بلکه بسیاری از مهاجرت‌ها گام ارزشمندی در مسیر حرکت توسعه و فناوری و تبادل اطلاعات است.

او افزود: با اقدامات انجام‌شده در سال‌های اخیر، زمینه برای حضور فعال متخصصان ایرانی غیرمقیم در چرخۀ خدمت‌رسانی به جامعۀ بومی مهیا شده است و خوشبختانه نتایج بسیار خوبی نیز در این سال‌ها به دست آمده است.

بنیادیان در ادامه به سوابق علمی و پژوهشی دکتر همت‌زاده اشاره کرد و اظهار داشت: وی یکی از سرآمدان مؤثر در شناسایی و تشخیص بیماری آنفولانزا است که علاوه بر اینکه اقامت در کشور استرالیا، در قالب سفر‌های متعدد و مداوم به کشور، منشاء خدمات ارزنده‌ای به جامعۀ ایرانی است.

سید کمال صولتی معاون دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد نیز به جایگاه کشور در تولیدات علمی اشاره و تصریح کرد: ایران در تولیدات علمی جایگاه خوبی در سال‌ها گذشته کسب کرده است که نباید این جایگاه تنزل یابد.

او افزود: تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی باید به تدریج به سمت عملیاتی‌شدن و حوزه‌های کاربردی جهت‌دهی شوند تا بتوانند تأثیرگذاری بسزایی در توسعه و پیشرفت جامعه داشته باشند.

صولتی یادآور شد: ایران در حوزه سلول‌های بنیادی، نابروری، پیوند اعضا، زیست‌فناوری، فناوری اطلاعات و نانو فناوری در زمره ۵ کشور برتر دنیا است، با این حال متأسفانه در حوزه‌های پزشکی زمینه مشارکت بین‌المللی فراهم نیست.

همچنین در این نشست، همت‌زاده  عضو هیئت‌علمی دانشگاه آدلاید استرالیا، تاریخچه بیماری آنفولانزا، ویژگی‌های افراد در معرض این بیماری، آنفلونزای انسانی و حیوانی، علائم بیماری، پیشگیری، درمان و مسائل مرتبط را ارائه کرد.

او در پایان در خصوص بیماری آنفولانزا، راه‌کار‌های جدید تشخیص و درمان این بیماری مواردی را بیان نمود.

انتهای پیام/خ

ارائه کار‌های جدید تشخیص و درمان بیماری آنفولانزا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار