مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: ۹۵ درصد کالا‌های کشور و ۳۰ درصد صادرات و واردات کشور نیز از محور‌های استان کرمان عبور می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حاج سید علیخانی؛ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان گفت: در هفته دولت ۳۷ پروژه راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان با صرف ۱۴۱ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود:این طرح‌ها شامل راه‌های روستایی، آسفالت‌های حفاظتی، ایمن‌سازی نقاط حادثه خیز، تعریض و احداث پل، بهره برداری از ۷ سامانه ثبت تخلف، بهره برداری از ۲ دستگاه توزین در حال حرکت، بهره‌برداری از دو سامانه دستگاه تردد شمار، مرکز معاینه فنی جوپار، یک باب مجتمع خدمات رفاهی اعلام کرد.

 حاج سید علیخانی بیان کرد: ۹۵ درصد کالا‌های کشور از جاده‌های استان کرمان تردد می‌کنند و ۳۰ درصد صادرات و واردات کشور نیز از محور‌های استان کرمان عبور می‌کنند.

او طول کل جاده‌های آسفالته استان کرمان را ۱۲ هزار و ۹۲۸ کیلومتر اعلام کرد و افزود: استان کرمان با داشتن هزار و ۹۴۳ کیلومتر بزرگراه، رتبه دوم کشوری؛ با داشتن یک هزار و ۹۱۸ کیلومتر راه اصلی، رتبه چهارم کشوری؛ با داشتن ۲ هزار و ۷۱۲ کیلومتر راه‌های فرعی رتبه چهارم کشوری و در طول راه‌های شریانی با ۲ هزار و ۴۶۵ کیلومتر، جایگاه سوم کشوری به لحاظ طول به خود اختصاص داده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان بیان داشت: استان کرمان علی‌رغم کویری بودن، اما با داشتن ۲۰ دستگاه تونل به طول ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر رتبه پنجم کشوری و همچنین با وجود ۱۷ هزار و ۸۶ پل در جاده‌های استان رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

حاج سیدعلیخانی با بیان اینکه استان کرمان در مجموع ۳۷۱ هزار تن آسفالت جاده‌ای در یک سال گذشته رتبه سوم کشوری را کسب کرده است، بیان کرد: استان کرمان در حوزه نگهداری راه‌ها در یک سال گذشته در روکش آسفالت رتبه سوم، در درز گیری و مرمت رتبه دوم، در آسفالت حفاظتی و فوگسیل‌ها رتبه اول، در اجرای ماسه آسفالت رتبه سوم و در اجرای آسفالت‌ها با ضخامت کم رتبه سوم کشوری به خود اختصاص داده است.

او بیان کرد: برای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، با آموزش ۳۵ مدرسه، رتبه اول، در خط کشی جاده‌ها رتبه دوم و در نصب گاردیل‌ها رتبه دوم کشوری را داشته ایم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان با بیان اینکه ۱۲۵ نقطه پرحادثه خیز استان کرمان شناسایی که ۲۶ نقطه زودبازه و ۸ نقطه دیربازده در سال گذشته رفع حادثه‌خیزی شد که از این حیث رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده ایم، تصریح کرد: در بحث تلفات جاده‌ای در سه ماهه اول امسال ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته‌ایم که این تلفات تصادفات فوتی در این بازه زمانی در قالب ۱۱۲ فقره بوده این درحالی است که در سه ماهه اول سال گذشته ۱۵۳ فقره تصادفات منجر به فوت را در محور‌های مواصلاتی استان کرمان داشتیم که در این مورد کاهش ۲۷ درصدی را شاهد بودیم.

او افزود: تعداد زیادی از تلفات جاده‌ای استان مربوط به خودرو‌های قاچاق سوخت و افغانی‌کش‌ها است.

سیدعلیخانی با بیان اینکه ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بار در سال ۹۷ از مبادی استان کرمان به نقاط مختلف کشورحمل شده که نسبت به سال ۹۶، ده درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: در استان کرمان ۱۸ هزار و ۳۰۰ راننده مشغول به کار هستند و ۲۷۰ شرکت در بخش حمل نقل در استان فعالیت دارند.

او تصریح کرد: ۱۳ هزار و ۸۰۰ وسیله نقلیه حمل بار در استان کرمان فعال بوده ضمن آنکه چهار پایانه بار در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت داریم.

او به میزان سفر‌های استان کرمان اشاره کرد و افزود: در سال ۹۶ حدود ۵.۱ میلیون نفر از مبدا استان سفر کرده‌اند که نسبت به سال گذشته با ۱۰ درصد افزایش (۵.۶ میلیون نفر) روبرو بودیم که بیشترین سفر‌ها به مقصد‌های تهران، هرمزگان و خراسان رضوی بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان رتبه هشتم کشوری را از لحاظ تعداد مسافر و رتبه دوم به لحاظ استفاده مردم از خودر‌های سواری کرایه‌ای را دارد، تصریح کرد: ۱۰۴ شرکت و موسسه مسافربری و ۸ پایانه مسافر در استان کرمان فعال هستند.

حاج سیدعلیخانی در خصوص جابجایی زائرین راهپیمایی اربعین حسینی نیز گفت: در سال گذشته ۲۴ هزار نفر از هم استانی‌هایمان از طریق اتوبوس موفق به شرکت در راهپیمایی شدند که امسال برای افزایش ۲۵ درصد این جابجایی‌ها برنامه‌ریزی کردیم ضمن آنکه در سال جاری خرید بلیت زائرین اربعین حسینی مسیر‌های رفت و برگشت با ارائه تخفیف خواهد بود.

او ادامه داد: ۵۵ دوره آموزش‌های پنجگانه به موتورسواران، ادوات کشاورزی، وانت بارها، پیاده و سرنشین در سال گذشته برگزار کردیم که در بخش تصادفات ادوات کشاورزی، موتورسواران و وانت بار‌ها کاهش تلفات داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه ۶ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در سطح استان داریم، تصریح کرد: یکی از دلایل تصادفات در محور‌های مواصلاتی استان خستگی و خواب آلودگی رانندگان است لذا برای استراحت و رفع خستگی رانندگان استفاده از مجتمع‌های خدمات رفاهی بهترین راهکار بوده که هم اکنون در شمال استان ۳۲ مجتمع خدمات رفاهی در سطح استان فعالند و ۴ مجتمع جدید خدمات رفاهی نیز در یکسال اخیر به بهره‌برداری رسیده است.

حاج سیدعلیخانی با اشاره به اینکه ۱۷ تابلو‌های پیام متغیر در استان کرمان داریم که رتبه اول کشوری در این زمینه را به خود اختصاص داده اند، ادامه داد: ۲۷ دوربین نظارت تصویری در جاده‌های مهم استان نصب شده ضمن آنکه مجوز نصب ۱۱۸ دوربین ثبت تخلف را دریافت کرده‌ایم که ۹۶ مورد آن نصب گردیده که با احتساب ۲۰ دوربین استانی، در مجموع ۱۷۲ دوربین ثبت تخلف خواهیم داشت.
انتهای پیام/ی

بلیت زائرین اربعین حسینی مسیر‌های رفت و برگشت با ارائه تخفیف خواهد بود

برچسب ها: حمل و نقل ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار