رئیس جمهور آمریکا گفت: در حال حاضر هیچ جدول زمانی برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان وجود ندارد.

ترامپ: هیچ جدول زمانی برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان وجود نداردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست سران جی 7 در فرانسه به خبرنگاران گفت: در حال حاضر هیچ جدول زمانی برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان وجود ندارد.

وی با اشاره به گفتگوهای صلح واشنگتن و طالبان اظهار داشت: جدول زمانی وجود ندارد؛ ما عجله ای نداریم و آمریکا با طالبان، دولت افغانستان و دیگران سرگرم رایزنی است.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر سخنان جنجالی خود درباره جنگ افغانستان را تکرار کرد و افزود: «در واقع بیش از هر چیز دیگر ما نقش صلح بانی را در آنجا داریم؛ ما در مدت کم هم در این جنگ می توانیم پیروز شویم اما نمی‌خواهم 10 میلیون نفر کشته شوند!»

این سخنان ترامپ در حالی است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان هم اکنون در نهمین دور مذاکرات خود با طالبان در قطر مشغول رایزنی درباره نحوه خروج نظامیان خارجی از افغانستان است. تضمین طالبان برای عدم قطرع رابطه با گروه های تروریستی و عدم استفاده از خاک افغانستان علیه آمریکا نیز از دیگر موارد گفتگو میان طرفین می باشد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ترامپ ، افغانستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار