مزرعه پرورش شترمرغ به ظرفیت ۶۰۰ قطعه درهیرمند با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، و مدیران دستگاه‌های اجرایی و شماری از مردم این شهرستان افتتاح شد.

مزرعه پرورش شترمرغ در شهرستان مرزی هیرمند افتتاح شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: ۲۴۱ پروژه هفته دولت در حوزه جهادکشاورزی استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

غلام‌حیدر زورقی بیان کرد: اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها ۴۰۲ میلیارد ریال است که زمینه ایجاد ۸۵۰ شغل دائم و ۵۴ هزار نفرروز شغل موقت را فراهم کرده است.

او  با اشاره به راه‌اندازی طرح پرورش شترمرغ در هیرمند اظهار داشت: این مرکز ۶۰۰ قطعه‌ای چهارمین طرح صنعتی پرورش شترمرغ در شهرستان هیرمند است.

زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری اولیه این طرح است که ۷۵۰میلیون تومان از محل تسهیلات روستایی و ۱۵۰ میلیون تومان آورده شخصی بوده است.

زورقی بیان کرد: هم اینک ۲۰۰ قطعه شترمرغ در این مرکز موجود است.

او ادامه داد: ۸۲ طرح بزرگ و کوچک ویژه هفته دولت در شهرستان مرزی هیرمند راه‌اندازی می‌شود.

دوستمحمد مرکز شهرستان هیرمند در ۲۳۵ کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

افتتاح چندطرح در بخش کشاورزی هیرمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار