قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: مسئولان باید در اصلاح قوانین و حذف سد راه‌ها به میدان بیایند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین مجمع دبیران شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی کشور٬تشکل‌های مردمی و صنفی و فرماندهان مراکز مقاومت بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات در سالن اجتماعات شرکت ملی گاز برگزار شد.

حسن منتظر تربتی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در این مراسم ‌با ‌تاکید بر ‌اینکه ‌یکی ‌از ‌مهم‌ترین ‌منکری که ‌ما به ‌آن‌توجه ‌داشتیم ‌مصرف ‌گازهای ‌بی ‌کیفیت و آسیب زا ‌‌در ‌مصارف ‌مردمی است ‌که ‌امروز‌ به مقدار ‌قابل توجهی ‌کاهش داشته ‌است، گفت: معروف این است که با توسعه ملی ‌گاز به ‌طور ‌چشمگیری ‌در چند سال گذشته ‌روبرو بودیم.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران ‌با اشاره به اینکه ‌خدمت رسانی به روستاها به ‌عنوان یک حرکت انقلابی و ‌آرامش ‌مردمی از مطالبه ‌گری ‌های استانداری ها است ٬افزود: توسعه ملی گاز بدون ‌حمایت‌های‌‌ داخلی ‌و‌ بودجه دولتی بوده است ‌حتی به ‌جایی‌ رسیدیم که از ‌محل فروش و‌ توسعه منابع گازی به عنوان ‌یکی ‌از ‌مهم ترین ‌منابع ‌اقتصادی ‌در ‌کشور بسیاری ‌از مشکلات رفع شده ‌است.

وی ‌تصریح کرد: رسیدگی به بومیان ‌مناطق منابع ‌گازی به عنوان مهم‌ترین معروف ‌از ‌اهداف پیشروی شرکت ملی ‌گاز است، تامین‌ منابع‌ آبی‌ با ایجاد مخازن ‌تصفیه‌ آب٬ ساخت سد جم٬ اجرای طرح های‌‌ حفاظتی‌ محیط ‌زیست٬ استفاده‌ از‌ ظرفیت‌های‌ بومی در ‌روستاها ٬ایجاد‌ مراکز‌ خدمات رسانی٬ مراکز‌‌ بزرگ خرید ‌و‌ فروش‌ اقلام ‌مورد ‌نیاز ‌در ‌مناطق ‌منابع گازی٬ همجواری سازی‌ و ظرفیت سازی در ‌مناطق از مهم‌ترین ‌کارهای ‌معروف ‌در ‌شرکت ‌ملی گاز ‌ایران است.

۹۵ درصد ‌از جمعیت کل کشور از نعمت ‌مصرف گاز ‌برخوردار ‌هستند

تربتی اظهار کرد: ۹۵ درصد از جمعیت کل کشور، از نعمت مصرف گاز برخوردار هستند، اما آمار استانی متفاوت است. در برخی از استان‌ها بالای ۹۵درصد و برخی ۸۵ درصد در مصرف منابع گازی سهیم هستند. هدف اصلی ما رعایت عدالت اجتماعی و همسان سازی سهمیه‌های استانی است از طرفی به عنوان بزرگترین منکر خواهش می کنیم مصرف بی رویه هدر رفت گاز را کنار بگذارند، زیرا این منابع به عنوان منابع اقتصادی ملی در جامعه امروز و برای آینده است.

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز با اشاره به اینکه سه رکن اصلی ارتباط‌الهی‌با خدا‌٬ عدالت‌ اجتماعی‌ و امر‌ به معروف و نهی از‌ منکر در عملکرد مثبت یک جامعه موثر است، گفت: تا هنگامی که ارتباط الهی با توجه به رعایت واجبات و عدالت اجتماعی در جامعه رعایت نشود رویکرد درستی نخواهیم داشت، زیرا در میان مسلمانان و شیعیان این دو مهم بستری برای ایجاد عفاف اقتصادی محسوب می‌شوند که پیشروی عفاف در واجبات هستند اگر این دو رکن، عملی و‌ اجرا شود خود به خود رکن امر به معروف و نهی از منکر نیز رعایت و انجام می شود.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: قوانین موجود سدی در پیشروی اهداف ستاد امر به معروف و نهی از منکر است. مسئولان باید در اصلاح قوانین و حذف سد راه‌ها به میدان بیایند و مسئولانی که نمی توانند در اجرای اهداف این ستاد مفید باشند کنار بروند.

وی مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین معضلات پیش روی اهداف ستاد امربه معروف و نهی از منکر انتصاب‌های بی‌وقفه و تغییر ساختاری دستگاه‌های اجرایی است و دستورالعمل این ستاد با این تغییرات دچار تغییر و آسیب‌های جدی و اتلاف وقت و اتلاف‌بودجه است. در تلاش هستیم شورا‌های تخصصی ماندگار و دستورالعمل اختصاصی ایجاد کنیم تا توانمند شوند و ارتقای قدرت نفوذ دستگاه‌های متخلف و مسئولان متخلف یا دستگاه‌های مردمی و مسئولان خدمت رسان به مردم معرفی شوند.

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی گفت: آموزش و تربیت مدرسان امر به معروف و‌ نهی از منکر٬ برگزاری‌ مجامع دبیران شورا‌ها در سال٬ تشکیل کمیته‌های امر به معروف و نهی از منکر٬ آموزش‌ ضمن‌ خدمت و صدور گواهی نامه برای اعضا ٬ایجاد‌ بانک مربیان٬ اجرای طرح‌های مرتبط با مطالبه گری‌ها از اقدامات پیشروی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور است.

امروز ‌مطالبه گری ‌در ‌انجام واجب امر به معروف و نهی از منکر از ‌وظایف ‌بسیج است

حمیدرضا قریشی فرمانده بسیج وزارتخانه ها و ادارات سپاه محمد رسول الله (ص) اظهار کرد: امروز مطالبه گری در انجام واجب امر به معروف و نهی از منکر از وظایف بسیج است. ما همانطور که در جبهه دفاع مقدس ایستادیم و قد علم کردیم و خطر را به جان خریدیم امروز نیز در جبهه امر به معروف و نهی از منکر محکم خواهیم ایستاد و سوگند یاد می کنیم از این امر واجب دفاع و حمایت و آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

وی افزود:از ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور می خواهیم کار مطالبه گری را دنبال کند، کار اجرایی را به ما بسپارد و با خیالی آسوده اهداف خود را دنبال کند.

قریشی گفت:آموزش و توانمندسازی نیرو‌های توانمند و متخصص با بصیرت از مهم‌ترین اهداف ما است چرا که بصیرت از علم مهم‌تر است و ما به دنبال افراد شاخص هستیم.

در پایان این مراسم جلسه پرسش و پاسخ ٬ارائه پیشنهادات و انتقادات برگزار و نقاط ضعف و مثبت دستگاه‌های اجرایی کشور٬ستاد امر به معروف و نهی از منکر٬ شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر٬ حوز‌ه‌ بسیج وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی کشور ارزیابی شد.

در مجمع دبیران شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر میثاق نامه امر به معروف و نهی از منکر قرائت شد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن ، سازمان لوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار