به منظور احیای فرهنگ حسینی طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود.

طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حجت الاسلام واحدی در مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نشست خبری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در اراک گفت: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام واحدی افزود: ۹۷ بقعه متبرکه در نقاط مختلف استان مرکزی در ۳ سطح تخصصی از اول ماه محرم تا اربعین حسینی میزبان آیین سوگواره بصیرت عاشورایی هستند که در ۱۱ بقعه متبرکه سطح یک از روز اول تا ۱۲ محرم همه روزه برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود، بقاع متبرکه سطح ۲ هم میزبان برنامه‌های متنوع خواهند بود و در بقاع متبرکه سطح ۳ هم برنامه‌های تعزیه، روضه خوانی و عزاداری در روز‌های تاسوعا، عاشورا و شام غریبان امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: ۶۰ مبلغ دینی در دهه نخست ماه محرم به بقاع متبرکه استان اعزام می‌شوند که از این تعداد ۲۹ مبلغ از قم و مابقی از حوزه حوزه‌های علمیه استان به این اماکن مذهبی رفته و برنامه ریزی‌ها برای اعزام مبلغان دینی خواهرهم انجام شده است.

اجرای همایش‌های عاشورایی در بیش از ۵۰ بقعه متبرکه استان مرکزی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: همایش شیرخوارگان حسینی در ششم محرم، همایش اهلی من العسل در هفتم محرم، همایش رهروان زینبی در ۱۲ محرم، و مراسم سخنرانی در شب‌های ماه محرم در بیش از ۵۰ بقعه متبرکه از مهمترین برنامه‌های اوقاف استان مرکزی در ایام سوگواری سالار شهیدان است.

او اظهار کرد: همچنین موکب اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ایام اربعین حسینی در شهر کاظمین برپا می‌شود و اطعام و مسکن روزانه ۳ هزار نفر در این موکب برنامه ریزی شده است.

حجت السلام واحدی با اشاره به طرح شمیم حسینی گفت: ۱۰ میلیارد ریال در راستای اجرای امینانه نیات واقفان‌در راستای تعزیه داری و اطعام عزاداران حسینی در استان تخصیص داده شده که با نظارت اداره کل اوقاف در ایام عزاداری امام حسین (ع) هزینه می‌شود.

او ادامه داد: در این طرح اجرای امینانه واقفان در بخش‌های اطعام و تعزیه داری در دستور کار است که با هماهنگی تبلیغات اسلامی به هیات‌های ثبت شده و رسمی استان حواله‌های ویژه ارایه می‌شود و سرپرست هیات‌ها می‌توانند با مراجعه ۱۱ بقعه سطح یک استان مرکزی اقلام مورد نیاز خود را برای
نذورات اطعام در یافت کنند.

۱۱ بقعه متبرکه سطح یک استان مرکزی به شرح زیر است.
اراک - امامزاده محمد عابد (ع) و امامزادگان آمنه خاتون (س) و عبدالله (ع)
ساوه- امامزاده سید اسحاق (ع)
خمین - امامزاده ابوطالب (ع)
شازند- سهل ابن علی (ع) آستانه
محلات - امامزادگان فضل (ع) و یحیی (ع)
دلیجان -امامزاده زبیده خاتون (ع)،
آشتیان - امامزاده فاطمه صغری (س)
تفرش- امامزاده سید محمد (ع) فم
فراهان- امامزاده احمد ابن علی (ع) ذلف آباد
زرندیه- امامزاده سید مسعود (ع)
خنداب - امامزاده مسعود (ع)

انتهای پیام / ج

برچسب ها: عاشورا ، محرم98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.