هجدهمین جشنواره ملی جبرائیل و آئین تجلیل از ۲۴۳ حافظ قرآن کریم هفتم شهریورماه به میزبانی کلانشهر شیراز برگزار می‌شود.

شیراز میزبان جشنواره ملی جبرائیل امینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا شاهسونی مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در نشست خبری، اظهار داشت: امسال برای هجدهمین سال پیاپی جشنوراه ملی جبرائیل امین به میزبانی کلانشهر شیراز برگزار می‌شود.

او افزود: مراسم تجلیل از ۲۴۳ حافظ قرآن کریم روز پنجشنبه هفتم شهریور ماه ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح با حضور مسئولان کشوری و استانی سید سعیدرضا عاملی رنانی و امام جمعه شیراز در تالار حافظ برگزار می‌شود.

شاهسونی با اعلام اینکه در این دوره از کشور‌های ایران، عراق، کشمیر، پاکستان و افغانستان حافظان کل قرآن تجلیل می‌شوند، گفت: نیمی از این افراد در شعب موسسه به حفظ کل قرآن نایل شدند و نیم دیگر هم در مراکز شبانه روزی حفظ یکساله قرآن، آموزش دیدند.

به گفته مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان، ۳ مرکز تابستانی در قالب طرح رحله امسال توسط این موسسه در عراق راه اندازی شد.

او اضافه کرد: در تکزاس آمریکا یک خانواده آمریکایی به واسطه موسسه کلاس های قرآنی برگزار می کنند، در حالیکه امسال افزون بر این از کشور کویت قرآن آموز داشتیم.

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با بیان اینکه استان فارس با دارا بودن ۸۶ حافظ قرآن که تعداد ۱۸ نفر از آن‌ها مربوط به شهرستان شیراز است بالاترین رتبه را دارد، عنوان کرد: جوانترین حافظ قرآن دختر ۱۱ ساله با نام مریم رضایی از شهر صدرای شیراز و مسن‌ترین حافظ خانمی ۵۹ ساله از شهرستان کازرون در این آئین حضور دارند.

او بیان کرد: حافظان از استان‌های خوزستان با تعداد ۳۷ نفر، کرمان ۲۰ نفر، خراسان رضوی ۱۴ نفر، یزد و بوشهر ۱۰ نفر و به همین ترتیب استان‌های دیگر نیز در این جشنواره ملی جبرائیل امین حضور دارند.

شاهسونی با بیان اینکه در این آئین ملی، تجلیل از نخبگان موسسه بیت الاحزان را در برنامه خواهیم داشت، ادامه داد: قرآن پژوهان در مراسم نمادینی از محل دروازه قرآن شیراز عبور خواهند کرد و پس از آن از بارگاه ملکوتی حضرت احمدابن موسی (ع) و آرمگاه حافظ زیارت خواهند داشت و به قرائت قرآن می‌پردازند.

او با بیان اینکه این برنامه به صورت مستقیم از شبکه استانی فارس پخش خواهد شد، اظهار کرد: هدایای این برنامه از محل اداره کل اوقاف و امورخیریه فارس و خیرین آماده شده است.

شاهسونی تعداد حافظان موسسه بیت الاحزان در استان را هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: یکی از برنامه‌های خوبی که در دست اجرا خواهیم داشت شناسایی افرادی که در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها موفق بودند بعنوان الگو معرفی خواهند شد.

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در تشریح سبقه این موسسه، بیان کرد: موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در سال ۷۵ راه اندازی و با ۱۸۰ شعبه روزانه و ۱۲ مرکز شبانه روزی در کشور و بعنوان مجری برنامه رحله از فعالترین موسسات قرآنی کشور است.

او با بیان اینکه در بحث قرآن به کادر قرآنی نیازمندیم و تلاش بر این است که نیرو‌هایی تربیت کنیم که مبلغ‌های حرفه‌ای را پرورش دهیم، گفت: موسسه قرآن بیت الاحزان در کشور برترین موسه شناخته شده است.

شاهسونی تصریح کرد: امسال با تلاش‌های انجام شده سعی کردیم حوزه بیت الاحزام شهرستان گراش را بصورت قرآن محور اداره کنیم.

شاهسونی با تاکید بر اینکه استان فارس از دهه‌های قبل قطب قرآنی کشور بوده است، ادامه داد: این استان با داشتن میرزا احمد نیریزی بزرگترین خطاط قرآن، محل دروازه قرآن و خواجه حافظ شیرازی به عنوان مشهور‌ترین حافظ قرآن و با وجود داشتن سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی بایستی به عنوان قطب قرآنی در کشور مطرح شود.

او تصریح کرد که امیدواریم مسئولان با تدابیر، در جهت توسعه و فراهم کردن ، فارس را بعنوان قطب قرآنی در جهان معرفی کنند و شناخته شود.

او همچنین از فعالیت موسسه در زندان شیراز خبر داد که منجر به آزادی زندانیانی از چوبه دار شده بود که به دلیل پاره‌ای ناهماهنگی‌ها در مدیریت جدید زندان، فعالیت قرآنی آن تعطیل شده است.
انتهای پیام/م

آئین تجلیل از ۲۴۳ حافظ قرآن کریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.