عشایر خراسان شمالی ۳۰ درصد از گوشت قرمز استان را تامین می‌کنند.

۳۰ درصد از تولید گوشت قرمز استان سهم عشایر خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدرضا قلی پور مدیرکل عشایر خراسان شمالی با اشاره به اینکه عشایر خراسان شمالی ۳ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، گفت:پارسال ۷ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز زیر نظر عشایر خراسان شمالی تولید شده است که امسال باتوجه به وضعیت مناسب مراتع پیش بینی می‌شود امسال افزایش ۹ هزار تن تولید گوشت قرمز را داشته باشیم.

قلی پور با اشاره به تسهیلات ارزان قیمت عشایری افزود:۳۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به عشایر پرداخت شده است که این تسهیلات در جهت ایجاد ۵۹۱ شغل جدید، افزایش تولید گوشت قرمزاستفاده شده است.

او با اشاره به حوزه صنایع دستی عشایری عنوان کرد:در تولید سفره کردی، سیاه چادر و گلیم ۲ هزار و ۷۶۰ مترمربع افزایش داشته ایم.

قلی پور با بیان اینکه عشایر استان ۴ هزار و ۴۰۰ تن شیر گوسفندی تولید کرده اند، گفت:از این میزان شیر ۱۸۰ تن روغن زرد و ۱۲۰ تن پنیر پوستی تولید شده است.

مدیرکل عشایر خراسان شمالی با توجه به تنوع بخشی تولیدات عشایری افزود: تولید گیاهان دارویی مریم گلی و آویشن در ۲۰ هکتار از اراضی شیب دار اسفراین کشت شده است که از این میزان کشت، ۵۰۰ کیلوگرم گیاهان دارویی خشک شده به فروش می‌رسد.

قلی پور در بحث خدمات رسانی به عشایر از توزیع پنل خورشیدی به عشایر استان خبر داد و عنوان کرد:۳۵۱ پنل خورشیدی ۴۰ واتی به عشایر داده شده است و مقرر شده ۱۶۰۰ پنل خورشیدی دیگر نیز در اختیار عشایر قرار گیرد.

مدیرکل عشایر خراسان شمالی بااشاره به سفر ریاست جمهوری افزود:از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر استان اختصاص یافت که ۱۱ میلیارد تومان در سال ۹۸ و ۹ میلیارد تومان در سال ۹۹ جهت ساماندهی در حوزه اسکان و آبرسانی عشایر هزینه می‌شود.

انتهای پیام/د

۳۰ درصد از تولید گوشت قرمز استان سهم عشایر خراسان شمالی

برچسب ها: عشایر ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.