دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: طبق جلسات با اتاق تعاون ایران مقرر شد تا اتاق تعاون اعتبار ویژه‌ای را برای شرکت‌های تعاونی حاضر درمناطق آزاد در نظر بگیرد.

تخصیص اعتبار برای فعالیت شرکت‌های صنعتی و تعاونی در مناطق آزاد/ رشد چشمگیر تولیدات صنایع طبی در منطقه آزادمرتضی بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به توسعه زیر ساخت های فعالیت شرکت های تخصصی و تعاونی در مناطق آزاده اشاره کرده و می‌گوید: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی محلی برای گسترش تولیدات ملی و هم چنین مسیری باز برای صادرات است، با توجه به اینکه تحریم ها قالب سرمایه گذاری را برای مناطق آزاد نیز تنگ کرده بود اما رشد چشمگیر سرمایه گذاری در هشت منطقه آزاد کشور مشهود است.

او تاکید کرد: سال‌های گذشته موفق به امضای تفاهم نامه‌های متعددی در حوزه تولیدات فرآورده‌های نفتی و صنعتی شده ایم و این موضوع با همکاری چند شرکت سرمایه گذار خارجی همراه بوده است.

امسال با توجه به اهمیت بالای فرآورده‌های کشاورزی تمرکز خود را به افزایش تعداد گلخانه‌ها در این مناطق و همچنین کشت مهندسی در مناطق آزاد گذاشته ایم. منطقه آزاد ماکو پایلوت بسیار قوی در کشت گلخانه ایست که بزرگترین گلخانه‌های کشور را در خود جای داده است.

بانک بیان کرد: امسال شرکت‌های تعاونی صنعتی از جمله تولیدات مواد یکبار مصرف (پیشبند‌های طبی پزشکی و دستگش‌های طبی)، لوازم آرایشی و همچنین محصولات اورگانیک کشاورزی تولیدات صادر محور خوبی را به ارمغان آورده اند.
بیشتر بخوانید: اصرار در ترخیص ۲۲۷ خودروی سفارش شرکت آمریکایی در منطقه آزاد اروند/ آیا راه برای دور زدن یک ممنوعیت باز می شود؟ + تصاویر

این مقام مسئول به تخصیص منابع مالی به افزایش شرکت‌های تعاونی و تولید در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: طبق جلسات متعددی که با اتاق تعاون و نمایندگان برگزار شده است قرار شد از اعتبار موجود برای گسترش شرکت‌های تعاونی در سطح کشور به مناطق آزاد نیز اعتبار ویژه‌ای اختصاص پیدا کند البته این تعهد در ۲ ماه گذشته منعقد شده و مقرر شده است تا کمک در بحث صادرات محور تمرکز ویژه‌ای صورت پذیرد.

بانک در پایان تاکید کرد: خوشبختانه در این سال‌ها ظرفیت تولیدات مناطق آزاد رشد چشمگیری داشته و مناطق در خور شرایط بومی در ررسته‌ها و حوزه‌های مختلف رشد بسزایی کرده اند.

انتهای پیام/
 

هدفگذاری برای رشد تعداد گلخانه ها در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار