مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:فعالین اقتصادی منطقه آزاد ماکو از مزیت ورود ماشین آلات و تجهیزات کارخانجات محرومند.

فعالین اقتصادی منطقه آزاد ماکو از مزیت ورود ماشین آلات و تجهیزات کارخانجات محرومندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، محمدرضا عبدالرحیمی  مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز سه شنبه در نشست وزیر اقتصاد و دارایی، استاندار آذربایجان غربی و مدیران گمرک کشور گفت: به دلیل عدم وجود فنس و حصار در منطقه آزاد ماکو، فعالین اقتصادی و صاحبان صنایع معدنی از ورود ماشین آلات و تجهیزات کارخانه و معادن محرومند.
 
عبدالرحیمی  افزود:منطقه آزاد ماکو مزایای نواحی مرزی نیز چندان بهره‌مند نبوده و برای رسیدن به توسعه مطلوب توجه ویژه‌ای باید به این منطقه شود.

او  با اشاره به اینکه در گذشته منابع درآمدی سازمان از محل عوارض و واگذاری اراضی مجوز‌های فعالیت‌های اقتصادی بوده است ادامه داد: در مجموع در آمد این سازمان تا کنون ۶۷۰ میلیارد تومان بوده که بیش از ۷۰ درصد آن صرف امور زیرساختی و عمرانی شده است.

عبدالرحیمی به وجود معادن غنی و منحصرد بفرد از جمله مس، سلیس، منیزیوم در این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه صنایع پایین دستی صنایع معدنی در این منطقه سبب رشد اشتغال و درآمدزایی می‌شود.

او تاکید کرد: منطقه آزاد باید بتواند به توسعه کشور و رفاه و اقتصاد مردم کمک کند و لازمه آن مدیریت بهینه از منابع و نیروی انسانی است.
 
انتهای پیام/م
 

سفر وزیر اقتصاد به ماکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.