به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد، ابولقاسم کاشفی وحدتی رئیس اتحادیه اغذیه وفست فودها گفت: به برکت علی ابن موسی الرضا (ع) توانسته ایم بهترین
غذا و فست فود را در مشهد از لحاظ بهداشتی و کیفیت ارائه دهیم.
او ادامه داد: از اصلیترین مشکلاتی که تمام اصناف به خصوص صنف ما را درگیر می کند عدم مراجعه افراد به اتحادیهها قبل از راه اندازی واحد صنفی است.
رئیس اتحادیه اغذیه و فست فود گفت: مشورت نکررن متقاضیان با اتحادیهها در خصوص راه اندازی باعث شده که حدود ۷۰ درصد از واحدهای صنفی ما با مشکلات مالی رو به رو شوند.
کاشفی افزود: نبود سود و کاهش در آمد در مقابل هزینههای سنگین اجاره، مالیات، مواد اولیه و ... واحد صنفی را تا مرز تعطیلی برده است و اینها همه ضرر و زیانی است که از عدم تجربه و مشاوره حاصل می شود.
رئیس اتحادیه اغذیه و فست فودگفت: اگر کسی قصد راه اندازی کسبی را داشت در ابتدا تجربه آن شغل را کسب کنند و از آیین نامههای مربوطه اطلاعات بدست آورند و سپس به اتحادیه مراجعه کنند.
کاشفی افزود:در اتحادیه ماهیانه بین ۴۰ الی ۵۰ پروانه صادر می شود و همینطور ۳۰ الی ۴۰ پروانه باطل می شود.
اوادامه داد: ارتباط ما با دانشگاه در حال شکل گیری است و برگزاری سمینارهای پیش رو میتواند اثرات مثبتی برای تمام اتحادیهها داشته باشد.
فود سرویسها در مسیر رشد
حمید رضا کوشا عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هدف از برگزاری این همایش و سمینارهای پیش رو خدمات مشاوره در حوزه مدیریتی به فودسرویسها بدهیم.
او ادامه داد: فود سرویسها نسبت به گذشته در فضای رقابتی که دارند فعالیت می کنند ولی مشکلاتی زیاد دارند و خودشان نمیدانند، ولی بخش عمدهای از مشکلاتشان با روشها و رویکردهای مدیریتی و مهندسی صنایع قابل حل است، ولی متاسفانه ارتباط دانشگاهها و شرکتهای دانش بنیان و مشاوره با فود سرویسها قطع است و فود سرویسها از راه حلها و روشهایی که طی شده و قابل حل است بی خبرند شاید دلیل کم کاری شرکتهای مشاوره و دانش بنیان و دانشگاه است.
عضو هیئت علمی داشگاه فردوسی گفت:در صنعت مهندسی صنایع و مدیریت به شدت احساس نیاز می کنند و میدانند مسائل و مشکلات وجود دارد و میشود با راه حلهای مهندسی و مدیریتی حل شود، ولی فود سرویسها بی خبرند.
کوشا افزود: ما گفتیم که سراغ فود سرویسها بیاییم و بگوییم با آموزش و مشاوره و انجام تحلیل پژوهش میتوانید مشکلاتتان را حل کنید و به سمت شرکتهای دانش بنیان و دانشگاهها بیایند و مشکلات را مطرح کنند تا حل شود.
او ادامه داد: سیستم ستاره دهی و امتیاز دهی به رستورانها و فست فودها می خواهیم بگذاریم و ببینیم کدام فست فود و یا رستوران در چه رتبهای قرار دارد مثلا یک رستوران میتواند کیفیت غذا یک امتیاز باشد امکانات و پارکینگ و ... هر کدام امتیاز جدا و حتی رفتار پرسنل و خدمت دهی هم میتواند امتیاز داشته باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی گفت: میتوانیم ارزشیابی چند بعدی داشته باشیم و میتوانیم به مشتری کمک کنیم که نیاز خود را تشخیص دهد که کجا برطرف کند و همچنین به رستورانها کمک می شود که جایگاه خود را خودش با کمک امتیازها ببرد بالا و نقطه ضعف و قوت خود را متوجه شود و سعی کند نقاط ضعف را برطرف کند برای پیشرفت خود.
کوشا افزود: می دانیم مسیر خیلی سختی است، ولی به حمایت سازمانهای دولتی مثل شهرداری و مالیاتی داریم که شنوده مشکلات فود سرویسها باشند.
انتهای پیام //ا. ز
مسیر فود سرویسها خیلی سخت است