مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از آغاز به کار طرح توانمندسازی محلی با رویکرد اشتغال‌زایی و کارآفرینی در حوزه گردشگری و بوم‌گردی روستایی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: در این طرح شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های آموزشی اشتغال‌زایی و کارآفرینی در حوزه گردشگری روستایی آموزش می‌بینند.

او اضافه کرد: اجرای این طرح با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد مطلوب‌ترین راه استفاده از این ظرفیت‌ها برای اشتغال‌زایی توسعه گردشگری است.

بیدخام افزود: توانمندسازی جوانان روستا در زمینه ایجاد بستری مناسب برای معرفی صنایع دستی، سوغات و هدایا، معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت روستا‌های استان می‌تواند باعث رونق تولید داخلی و جذب گردشگر در استان شود.

او اضافه کرد: همچنین خودباوری جوانان روستایی از مهاجرت بی رویه به شهر‌ها و پدیده حاشیه نشینی هم پیشگیری خواهد کرد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: مهم‌ترین ابزار برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به گردشگران، استفاده از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی است.

بیدخام با بیان اینکه توسعه گردشگری از طریق ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، موجب نشاط اجتماعی و شادابی جامعه خواهد شد، افزود: چنین دستاوردی می‌تواند کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیز در پی داشته باشد.

انتهای پیام/ک

طرح توانمندسازی محلی با رویکرد اشتغال‌زایی و کارآفرینی در حوزه گردشگری روستایی

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.