وحید رجایی گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان موجب مهاجرت معکوس از شهر ها به روستاها در گرمسار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، وحید رجایی  فرماندار گرمسار در نشست مشترک نیرو‌های نظامی و انتظامی و بسیج با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه اساساً مهاجرت از روستا به شهر‌ها است، گفت: با رویکرد فراهم شدن کار در روستا‌ها و ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان اتخاذ شد این مهاجرت در گرمسار معکوس و از شهر‌ها به روستا‌های شهرستان صورت گرفته است.

او ضمن بیان اینکه جغرافیای شهرستان گرمسار خاص است، افزود: هم‌جواری و هم‌مرز بودن با استان‌های اصفهان، قم و تهران شرایط استراتژیک ویژه‌ای را برای شهرستان فراهم کرد که نقش مهمی در توسعه استان دارد همچنین استقرار راه ریلی و جاده‌ای کشور، کریدور شرق به غرب و شمال جنوب از مهم‌ترین شاخص‌های مهم این شهرستان محسوب می‌شود.

امنیت شاخصه گرمسار

فرماندار گرمسار بابیان اینکه هرچند این شهرستان گرمسار جمعیت بالایی ندارد و به لحاظ وسعت و اقلیم حالت بیابانی و کویر است، اما برخورداری از سرمایه انسانی ارزشمند شاخص‌های بارز در این شهرستان به شمار می‌رود، ابراز داشت: وجود ترکیبی جمعیتی، استقرار ۱۴ واحد آموزش عالی و مؤسسات دولتی و غیردولتی با ۲۶ هزار دانشجو، وجود شهرک‌های صنعتی و جمعیت کارگری این شهرستان را مهاجرپذیر کرده است.

رجایی در ادامه تصریح کرد: شهرستان گرمسار در هشت سال دفاع مقدس، شهدایی را به اسلام و انقلاب تقدیم کردند و در جنگ اقتصادی نیز این شهرستان نقش ویژه‌ای را در به حرکت درآوردن چرخه توسعه استان ایفا کرده است.

او وجود امنیت را از دیگر شاخص‌های بارز شهرستان گرمسار برشمرد و بیان کرد: برقراری امنیت مرهون زحمات نیروی انتظامی و بسیج، سربازان گمنام امام زمان خواهد بود و این مهم در سایه وفاق و همدلی در همه رده‌های سیاسی و انتظامی حاصل‌شده است.

انتهای پیام / م

برچسب ها: اشتغال ، روستائیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار