در پنجمین روز هفته دولت،۱۵طرح عمرانی شرکت آب و فاضلاب قم با هزینه ۱۴۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، ساخت تاسیسات و ساختمان کلرزنی صادقیه به مساحت ۱۱۰ مترمربع با هزینه ۱۰ میلیارد ریالی از جمله طرح‌هایی بود که امروز به دست سرمست، استاندار قم افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم در آیین افتتاح این طرح گفت: با بهره برداری از این طرح تزریق کلر مایع آب شده به شهر قم بیش از ۵۵ تومان کاهش می‌یابد که موجب تأمین آب با کیفیت برای شهروندان می‌شود.

صادق پور با اشاره به اینکه تمام اصول ایمنی در این طرح‌ها لحاظ شده افزود: خنثی ساز گاز کلر، دستگاه هشدار دهنده گاز کلر، حوزه آب آهک و جرثقیل سه تنی برقی از جمله تجهیزاتی است که در این طرح مورد استفاده قرار گرفته است.

اجرای شبکه های فرعی فاضلاب مسکن مهر پردیسان دیگر طرحی بود که امروز به بهره‌برداری رسید.

در این طرح با هدف کاهش مشکلات زیست محیطی و بهداشتی ساکنان پردیسان و دفاع اصولی فاضلاب صورت گرفته بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب گفت: با اجرای این طرح ۱۴ کیلومتر شبکه فاضلاب به مجموعه شبکه فاضلاب شهری استان افزوده شد.

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی، اصلاح شبکه آب آشامیدنی شهر قم، توسعه و اصلاح شبکه توزیع آب، تکمیل رینگ غربی آبرسانی، اجرای خط انتقال آب شهر کهک، اجرای شبکه فرعی فاضلاب تا درب منازل و ساخت اسکرو پمپ با بهره برداری از دانش و توان متخصصان داخلی، حفر و تجهیز 3 حلقه چاه در شهر جعفریه و منطقه علی آباد و توسعه مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲ با هدف هوشمند سازی مدیریت تماس های ورودی و خروجی از دیگر طرح‌های شرکت آبفای استان بود که امروز به بهره‌برداری رسید.

استاندار در آیین افتتاح این طرح ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: به برکت نظام اسلامی استان هیچ گونه کمبودی در زمینه تامین آب شرب ندارد و مردم قم و پردیسان از یکی از با کیفیت ترین آب های شرب کشور بهره مند شده اند.

 سرمست به برخی اقدامات دولت برای آبرسانی به منطقه پردیسان اشاره کرد و افزود: گذراندن تابستان بدون تنش آبی نشان می‌دهد فعالیت‌های چشمگیری در حوزه تامین آب شرب شهروندان صورت گرفته است.

او در ادامه به برخی از ماموریت‌های شرکت آب و فاضلاب در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: این شرکت باید با جانمایی تصفیه خانه فاضلاب و تسریع در اجرای فاضلاب منطقه نیروگاه قم امامزاده ابراهیم زمینه خدمت رسانی هر چه بیشتر به شهروندان را فراهم کند.

انتهای پیام/ش

ویژه برنامه های هفته دولت در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار