حبیب‌الله خجسته پور گفت: فرمانداری‌های استان در انتخابات سال‌جاری حق هیچ‌گونه جانبداری از کاندیدی را ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در نشستی به مناسبت هفته دولت در فرمانداری گرمسار ضمن بیان اینکه در بحث انتخابات از کارکنان استانداری و فرمانداری‌ها انتظار می‌رود که از هیچ کاندیدایی حمایت نکنند،گفت: شأن ما این است که دنبال‌رو کسی نباشیم و این وظیفه شرعی ما به شمار می‌رود تا اصل بی‌طرفی را در انتخابات رعایت و شأن و جایگاه خود را به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی و مجریان برگزاری انتخابات حفظ کنند.

او افزود: وزارت کشور نسبت به سایر وزارت‌خانه‌ها یک تفاوت ماهیتی دارد، استانداری نیز به‌عنوان زیرمجموعه این وزارت‌خانه یک‌نهاد حاکمیتی به شمار می‌رود و استاندار نماینده عالی دولت محسوب می‌شود، شأن و جایگاه آن با سایر دستگاه‌ها متفاوت است لذا رفتار‌ها و توقعات نیز متفاوت با سایر دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه ارتباط‌های دولت در کشور در چند سطح ارتباط دولت با دولت، دولت با مردم و دولت با سایر ارکان حکومت تعریف می‌شود، ابراز داشت: در ارتباط دولت با دولت بحث نظارت و هماهنگی بین دستگاه‌ها مدنظر است که باید این تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و دولت برقرار شود.

خجسته پور تصریح کرد: در ارتباط مردم با دولت، گاهی مردم مستأصل از همه‌جا به دولت روی میاورند و ما باید پاسخگوی آن‌ها در همه حال باشیم که این امر نیازمند صبر و حوصله و سعه‌صدر است.

او ضمن بیان اینکه در بحث ارتباط دولت با ارکان نظام می‌طلبد تا در این زمینه از جایگاه موجود حفاظت و حراست و از ارتباط با سایر ارکان نظام و تعامل با آن‌ها مراقبت شود، افزود: تعامل در کار دوطرفه است، اما باید دقت و مراقبت لازم به عمل آید تا عامل دیگران نشویم و تحت نفوذ و جایگاه هیچ‌یک از ارکان قرار نگیریم.

انتهای پیام / م

در ارتباط دولت با دولت بحث نظارت و هماهنگی بین دستگاه‌ها مدنظر است

برچسب ها: استانداری ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.