به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،عباس سلطانیان مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی و اولین دوره مسابقات کدنویسی گفت: در سال ۹۱ ازمایشگاههای موجود به پژوهش سرا تبدیل شد و در حال حاضر ۶۶۳ پژوهش سرا در کشور وجود دارد که تا پاتیان امسال ۲۰ پژوهش سرای دیگر راه اندازی میشود.
سلطانیان افزود: با راه اندازی این پژوهش سراها بیش از ۱۰ هزار دانش آموز از آنها استفاده خواهند کرد.
او اضافه کرد: در پژوهش سراها راههای مطالعه و پژوهش بهتر به دانش آموزان آموزش داده میشود.
سلطانیان افزود: فعال کردن آزمایشگاهها در مدارس هدف دیگر این وزارتخانه است و اگر فعالیت آزمایشگاهی درست باشد دانش آموز به یک مولد علم تبدیل و یادگیری و ماندگاری دروس در او بیشتر میشود.
مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت آزمایشگاهی موجب کسب مهارت زندگی میشود، گفت: تمرین کار گروهی، آشنایی با تصمیم گیری منطقی و درست، پرورش خلاقیت و نوآوری و تقویت صبر و شکیبایی و استقامت در میان دانش آموز از دیگر دستاوردها و اهداف مسابقات آزمایشگاهی است.
او یکی از ویژگیهای هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی دبیران و دانش آموزان را حضور دبیران به صورت غیر حضوری در این رقابتها بیان کرد.
سلطانیان گفت: در کنار مسابقات آزمایشگاهی، نخستین دوره مسابقات کد نویسی هم در قزوین برگزار شد که قطب آن در آذربایجان شرقی از سال گذشته پایه گذاری شده است.
او خاطر نشان کرد: در کنار این دو، مسابقات سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی با دبیری استان البرز از سال ۹۴ شکل گرفت و امروز سه استان کشور آزمایشگاه آن را در پژوهشسراهای دانش آموزی خود دارند و تلاش میشود در آینده به ۱۰ استان دیگر نیز تعمیم یابد.
در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات آزمایشگاهی و کد نویسی تجلیل شد.
در هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی و اولین دوره مسابقات کدنویسی دانش آموزی در قزوین که در دو بخش کتبی و عملی برگزار شد ۲۵۱ دانش آموز سراسر کشور با یگدیگر رقابت کردند.
انتهای پیام/ک