احسان روحی نویسنده و کارگردان و دبیر شنبههای خوانش خراسان رضوی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد،گفت: شروع
نمایشنامه نویسی و داستان نویسی به ایران را میتوان با ورود تعزیه خوانی و شبیه خوانی یکی دانست که در هر دورهای بر اساس شرایط سیاسی دست خوش تغییر قرار گرفته است.
او تصریح کرد: قبل از اینکه نمایش یا اجرای صحنه بر جامعه تاثیر بگذارد، بر فردی که پیگیر هنر است مینشیند و پس از مدتی به یک رفتار اجتماعی تبدیل میشود.
کارشناس ارشد ادبیات نمایشی گفت: متاسفانه تا چند سال گذشته تئاتر را هنر تلقی نمیکردند و بهایی برای او در نظر نمیگرفتند که خوشبختانه در حال حاضر توجه افراد به آن بیشتر شده است.
روحی افزود: کلانشهر مشهد به عنوان قطب دوم تئاتر کشور شناخته می شود ولی از لحاظ سخت افزاری که همان فضای استانداردی که بتوان اجرایی در خور مخاطب را به نمایش گذاشت جایگاهی در کشور ندارد.
انتهای پیام//ر. س
مشهد قطب دوم تئاتر کشور