بخشی از فضاهای ورزشی روباز دانشگاه بیرجند با هدف تحقق سیاست‌های دانشگاه سبز، با چمن مصنوعی مفروش می شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، میرکاظمی مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بیرجند گفت: برای کاهش مصرف آب و همچنین با هدف استفادهاستفاده از چمن مصنوعی در زمین‌های روباز ورزشی دانشگاه بیرجند بهتر و بیشتر دانشجویان از مکان‌های ورزشی، فضا‌های ورزشی روباز دانشگاه با چمن مصنوعی مفروش می‌شود.

او  با بیان اینکه نصب چمن‌های مصنوعی از فضای ورزشی روباز مقابل مدیریت تربیت بدنی دانشگاه به ابعاد ۸۰۰ مترمربع آغاز شده است افزود: برای خرید و نصب چمن‌های مصنوعی این فضا، ۱۷۱ میلیون تومان هزینه شده که اعتبار این تجهیزات با مشارکت صندوق رفاه دانشجویان، اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و دانشگاه بیرجند تأمین شده است.

میرکاظمی  با بیان اینکه چمن‌های مصنوعی برخلاف چمن طبیعی محدودیت کاشت، مکان و زمان ندارد و مستقل از شرایط آب و هوایی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، گفت: این چمن متراکم تر، مقاوم‌تر و نیازمند نگهداری بسیار کمتری است و استفاده از آن سبب حذف و کاهش بسیاری از هزینه‌های مربوط به آماده سازی، کاشت و نگهداری زمین از جمله هزینه‌های بذر، کود، آبیاری و سیستم آب رسانی، وجین و چمن زنی، سم و دفع آفات، ترمیم، اصلاح و تجدید کاشت می‌شود.

مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بیرجند قابلیت استفاده دائمی و همیشگی از چمن مصنوعی و مقاومت زیاد در مقابل عوامل جوی و تنش‌های ناشی از حرکات فیزیکی را از دیگر مزیت‌های استفاده از چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی عنوان کرد.

میرکاظمی افزود: بر اساس سیاست‌های دانشگاه سبز، در آینده نیز دیگر زمین‌های ورزشی موجود در محیط خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه با چمن مصنوعی تجهیز خواهند شد.

انتهای پیام / ط آ

۱۷۱ میلیون تومان  اعتبار برای چمن های مصنوعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.