معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: منابع طبیعی بعنوان ثروت ملی، میراث گذشتگان، امانت آیندگان و در یک کلام بستر حیات و توسعه پایدار محسوب می‌شود و نقش بی بدیل آن در حفظ منابع پایه (آب، خاک، گیاهان و ذخایر ژنتیکی) و بهبود شرایط اکولوژیکی و زیست محیطی بر کسی پوشیده نیست.

او افزود: امروزه با افزایش بی رویه جمعیت و بهره برداری غیر اصولی از منابع طبیعی، دامنه فشار بر این منابع بسیار گسترده شده و هر روز بر وسعت آن افزوده می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: اگر چنانچه همراه با افزایش جمعیت شیوه بهره برداری گذشته ادامه پیدا کند، کره زمین در آینده نه چندان دور با سرنوشت بدی مواجه خواهد شد که نتیجه آن مشکلات زیست محیطی، بروز خشکسالی‌های پیاپی، وقوع سیلاب‌های مخرب و نهایتا کاهش کیفیت زندگی انسان خواهد بود.

عزیزی ادامه داد: در استان اردبیل هم که ۵۰/۴ درصد مساحت آن را مراتع و ۳/۵ درصد را جنگل تشکیل داده با چنین تهدید‌هایی مواجه هستیم و بهترین راهکار برای مقابله با این تهدید‌ها فرهنگ سازی و افزایش مشارکت‌های مردمی و جوامع محلی است.

انتهای پیام/ح

بهره برداری غیر اصولی از منابع طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.