آذری جهرمی گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد تجهیزات شبکه مخابراتی ثابت کشور توسط تولیدکنندگان داخلی قابل تولید است.

ارتباطاتبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت این هفته در جمع خبرنگاران در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه رونق تولید در این وزارتخانه گفت: در بحث رونق تولید طی دو سال گذشته، دو برنامه ویژه با سندیکای تولیدکنندگان مخابرات داشتیم. این سندیکا یک واحد صنفی بسیار فعال، متصل به دانشگاه، انگیزه‌دار و دلسوز است که در کنار ما حضور دارد.

او با اشاره به اینکه سال گذشته در برنامه مشترکی که داشتیم، ۴۲ محصول استراتژیک تولید کردند، بیان کرد: با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته میزان خودکفایی کشور در تولید تجهیزات شبکه ثابت را سال گذشته به عدد ۷۰ رساندند، می‌توان گفت الان ۷۰درصد تجهیزات مورد نیاز در توسعه شبکه ثابت کشور توسط تولیدکنندگان داخلی قابل تولید است.

آذری جهرمی افزود: ما مصوبه‌ای در کمیسیون تنظیم مقررات داشتیم که آن‌ها از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند و اپراتور‌ها و شرکت‌ها را در زمینه خرید محصولات داخلی موظف کنند و حتی امتیاز‌ها و تنبیه‌هایی را برای آن‌ها درنظر بگیرند.

او ادامه داد: در این وزارتخانه نظارت بر استاندارد و تولید کیفیت را به طور جدی پیگیری کردیم، ۴۰ محصول استراتژیک تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی سال گذشته رسید و امسال دارند این ممحصولات را عرضه می‌کنند. در آخرین سفر استانی، محصول یکی از این شرکت‌ها رونمایی شد و در حال حاضر در شرکت ارتباطات زیر ساخت به صورت گسترده در حال استفاده است.

آذری جهرمی بیان کرد: امسال نیز این سندیکا تولید ۵۲ محصول را در دستور کار خود داشتند که بخش زیادی از آن اکنون آماده شده است.

او گفت: من به تولیدکنندگان داخلی تجهیزات مخابرات نمره بیست می‌دهم، همچنین به اپراتور‌هایی که با تولیدکنندگان همکاری می‌کنند و محصولات آن‌ها را در این شرایط سخت اقتصادی می‌خرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: البته با توجه به اینکه ما با محدودیت بین‌المللی مواجه هستیم فضای خوبی برای این شرکت‌ها مهیا شده است که بازار بهتری جذب کنند.


بیشتر بخوانید: شروع مسابقه بزرگ برای افزایش کیفیت شبکه اینترنت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار