مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت : ۲۳ بیمارستان در استان به سیستم زباله‌سوز بیمارستانی مجهز است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فریدون یاوری مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت : وضعیت موجود صنایع سیمان در دنیا به عنوان آلاینده هوا مطرح شده است.

او گفت : میزان ذرات خروجی از کارخانه سیمان سامان غرب از استاندارد محیط زیست کشور نیز کمتر است و جای هیچگونه نگرانی برای آلودگی هوا نیست، این کارخانه با جدیدترین و به‌روز‌ترین سیستم دنیا کمترین خروجی ذرات را به بیرون از محیط دارد، که جای افتخار و خوشحالی برای استان است.

او گفت: صنایع سیمان سامان غرب طی سه سال متوالی به عنوان صنعت سبز در کشور معرفی شده و در سال ۹۶ به‌عنوان برگزیده سطح کشور انتخاب شده است؛ ان‌شاءالله در سال آینده به عنوان صنعت سبز کشوری معرفی شویم.

یاوری از روند رو به رشد زیستگاه‌های حیات‌وش در استان خبر داد و افزود: برنامه‌هایی برای احیا حیات‌وش در استان داریم.

 این مسؤول گفت: هفت تصفیه‌خانه فاضلاب در استان داریم که تصفیه ۴۴ درصد فاضلاب خانگی را به عهده دارند، تصفیه‌خانه شهرستان کنگاور نیز از سال گذشته کار خود را آغاز کرده که در حال حاضر هفت منطقه پسماند خانگی شهری و روستایی را مدیریت می‌کند.

او از استقرار تصفیه‌خانه در آینده نزدیک در دیگر شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: بیش از ۹۰ درصد فاضلاب استان در آینده تصفیه خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: اکثر واحد‌های صنعتی استان کرمانشاه به سیستم تصفیه مناسب و کنترل هوا مجهز هستند، صنایع آلودگی کننده محیط زیست شناسایی و مشمول جریمه می‌شود.

او گفت: در استان کرمانشاه ۲۳ بیمارستان به سیستم زباله‌سوز بیمارستانی مجهز است و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مکان خاصی برای دفن بهداشتی زباله‌های بیمارستانی در نظر گرفته است.

یاوری در خصوص جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، افزود: کرمانشاه نخستین استان کشور است که اقدام به جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی کرد با جابجایی توسط دستگاه‌های سیار اعتراض روستائیان را به همراه داشت، قرار است مکان مناسبی برای حمل نخاله‌های ساختمانی و بازیافت آن در استان داشته باشیم .

 

 

انتهای پیام/د

زیستگاه‌های حیات‌وش افزایش می‌یابد

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.