بوکان در جذب اعتبارات بازآفرینی شهری پیشتاز است

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: بوکان با جذب ۲۰ درصد از اعتبارات بازآفرینی استان، در این زمینه پیشتاز است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی،در مراسم افتتاح خانه محله کوی اندیشه بوکان با بیان اینکه بوکان اولین شهرستان آذربایجان غربی است که پروژه‌های بازآفرینی در آن شروع و احداث شد، گفت: از نظر تعداد پروژه و نیز اعتبار جذب شده در این حوزه، این شهرستان در آذربایجان غربی پیشتاز است.

او افزود: در حالی که در برخی از شهرستان‌ها که بخش عمده‌ای از محلات آن‌ها بافت فرسوده است، پروژه‌ای را شروع نکرده ایم، امروزه بخاطر جدیت و پیگیری‌های ستاد بازآفرینی بوکان، ۲۰ درصد پروژه‌های بازآفرینی استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان، در این شهرستان شروع و احداث شده است.

در ادامه لقمان خسروپور سرپرست فرمانداری بوکان نیز، ضمن ارزشمند خواندن اقدامات ستاد بازآفرینی این شهرستان، احداث خانه محله کوی اندیشه، مرکز سلامت امیرآباد، پارک بانوان و بتن ریزی معابر منطقه امیرآباد را از مهمترین پروژه‌های این ستاد در بوکان عنوان کرد.

خسروپور تصریح کرد: بوکان جزو معدود شهر‌هایی بود که در زمینه بارآفرینی، تشکیل جلسه داد و امروزه نتایج این پیگیری‌ها و اقدامات را مشاهده می‌کنیم.

او تاکید کرد: شهرستان بوکان با توجه به اینکه دارای مناطق کم برخوردار و محروم زیادی است و سکونتگاه‌های غیررسمی آن نیز وسیع است، در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، بنابراین اگر ۵۰ درصد اعتبارات بازآفرینی استان نیز در این شهرستان هزینه شود، جای خود دارد.

بازآفرینی شهری نگرش و اقداماتی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهری منطقه‌ی هدف عملیات است که در نهایت به یک پیشرفت پایداری اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و محیطی خواهد انجامید.
 
انتهای پیام/م
 

پیشتازی  بوکان در جذب اعتبارات بازآفرینی شهری

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.