افزایش ۱۶.۸ درصدی ظرفیت برق نیروگاهی خراسان شمالی

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های برق خراسان شمالی ۱۶.۸ درصد رشد یافته و اکنون میزان تولید برق نیروگاهی این استان به هزار و ۱۱۴ مگاوات رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علیرضا علیخانی قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های این استان قبل از دولت دوازدهم ۹۵۴ مگاوات بود که با افتتاح ۲ واحد جدید این میزان به یکهزار و ۱۱۴ مگاوات افزایش یافته است.

علیخانی افزود: خراسان شمالی هم اکنون ۳۵۵ هزار و ۸۸۰ مشترک برق دارد که این رقم در آغاز کار دولت دوازدهم ۳۳۱ هزار مشترک بود و استان در این شاخص ۷.۴ درصد رشد داشته است.

او افزود: با وجود اینکه بیشتر نقاط پرجمعیت استان برقدار بودند در ۲ سال گذشته ۲ هزار فقره به اشتراک‌های استان اضافه شده است.

علیخانی گفت: روستا‌های کم جمعیت، دور و پراکنده و آبادی‌های استان از خدمات برق برخوردار نبودند که توجه به این مناطق در اولویت کاری قرار گرفت و به صورت ضرب الاجل، برق رسانی به روستا‌های دوردست در دستور کار شرکت برق قرار گرفت.

او افزود: طول شبکه‌های برق فشارضعیف و متوسط خراسان شمالی در پایان سال ۹۵، ۱۱ هزار و ۱۰۸ کیلومتر بود که هم اکنون با رشدی ۳.۱ درصدی به ۱۱ هزار و ۴۷۹ کیلومتر رسیده است.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: همچنین تعداد پست‌های توزیع در پایان سال ۹۵، ۶ هزار و ۶۹۱ دستگاه بود که اکنون با ۸.۵ درصد رشد به هفت هزار و ۲۶۰ دستگاه رسیده است.

علیخانی افزود: تعداد چاه‌های کشاورزی استان که از برق برخوردار بودند یکهزار و ۳۰۰ حلقه بود، اما هم اکنون به یکهزار و ۳۳۶ حلقه چاه رسیده است که در این شاخص در طول دولت دوازدهم نیز ۲.۸ درصد رشد داشته ایم.

او گفت: هم اکنون ۹۴۳ روستای خراسان شمالی از نعمت برق برخوردار هستند که در پایان سال ۹۵ به ۹۲۵ روستا برق رسانی شده بود، هم اکنون هیچ روستای بالای ۱۰ خانواری در استان بدون برق نیست، تنها تعداد معدودی آبادی بدون کد زیر ۱۰ خانواری برق ندارند که در این شاخص نیز ۱.۹ درصد رشد ایجاد شده است.

او افزود: در پایان سال ۹۵ برای هر مشترک ۲۴۸ دقیقه خاموشی ایجاد می‌شد، اما هم اکنون این رقم به ۱۳۲ دقیقه رسیده است و در این شاخص ۵۰ درصد کاهش داشته ایم.

علیخانی، متوسط خاموشی در کشور را ۵۰۰ دقیقه عنوان کرد و افزود: در استان خراسان شمالی برای کاهش خاموشی اقدامات زیادی انجام داده ایم.

وی به افزایش ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی این استان نیز اشاره و اظهار داشت: قبل از دولت دوازدهم ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی خراسان شمالی تنها ۶ کیلووات بود که اکنون به ۸۷۰ کیلووات رسیده است.

علیخانی گفت: تلفات انرژی برق در سطح استان نیز در پایان سال ۹۵، ۹.۳۴ درصد بوده است که در پایان خردادماه امسال این رقم به ۸.۷۶ درصد رسید که در بحث تلفات انرژی ۵۸ صدم درصد کاهش تلفات داشته ایم.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد این جمعیت در روستا‌ها سکونت دارند.

مشترکان برق خراسان شمالی سالانه ۳۲۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند.

انتهای پیام/د

منبع :ایرنا

افزایش ۱۶.۸ درصدی ظرفیت برق نیروگاهی خراسان شمالی

برچسب ها: برق ، حقوق شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.