سروستانی، استاد دانشگاه و پژوهشگر آیینی گفت: قاتلان حسین (ع) تلاش کردند تا واقعه کربلا در همان جا مدفون شود اما کاروان اهل بیت(ع) مانع از این توطئه شدند.

قاتلان حسین (ع) تلاش کردند تا واقعه کربلا در همان جا مدفون شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  شفیعی سروستانی، استاد دانشگاه و پژوهشگر آیینی در دومین نشست علمی-آموزشی بین الملل پیرغلامان حسینی گفت: قاتلان حسین (ع) تلاش کردند تا واقعه کربلا در همان جا مدفون شود اما کاروان اهل بیت(ع) مانع از این توطئه شدند.

سروستان افزود: استراتژی دشمنان و بنی امیه مصروف این بود که واقعه کربلا را در سال ۶۱ هجری قمری در دشت کربلا مدفوت کنند اما کاروان اسیران حسین (ع) جلوی این توطئه را گرفتند تا واقعه عاشورا در طول تاریخ زنده بماند.

او اظهار داشت: واقعه عاشورا، فرهنگ حسینی تا زمان ظهور حضرت مهدی (عج) در جهان تداوم خواهد داشت.

دومین نشست علمی-آموزشی بین الملل پیرغلامان حسینی در حسینیه ایران، به تبیین منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه مداحی و ستایشگران اهل بیت (ع)، هیئت داری و تمدن سازی پرداخته می‌شود.

هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی صبح دیروز در سالن همایش های کریاس پالاس میبد با حضور بیش از ۸۰۰ پیرغلام حسینی از سراسر کشور و ۴۵ پیرغلام بین المللی از ۲۵ کشور دنیا در میبد آغاز بکار کرد.

انتهای پیام/ص

اجلاس پیر غلامان حسینی در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.