مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:پیش بینی می‌شود امسال تولید زرشک ۸ تا ۱۰ درصد افزایش یابد.

رضایی مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: میزان تولید زرشک امسال باتوجه به بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته حدود ۸ تا ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

اوبا اشاره به اینکه ۹۵ درصد سطح زیر کشت این محصول متعلق به خراسان جنوبی است افزود: پارسال حدود ۱۶ هزارو ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت زرشک در استان بوده که از این مقدار زمین حدود ۱۸ هزار و ۸۰۰ تن زرشک تولید شده است.

رضایی با بیان اینکه این محصول در برابر خشکسالی مقاوم است گفت: با توجه به اینکه زرشک از نظر بهره وری آب جزو محصولاتی است که رتبه‌ی اول را دارد در طی سالیان خشکسالی به عنوان یک پشتوانه‌ی استان به اثبات رسیده است.

مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۲ واحد فرآوری و بسته بندی زرشک در استان وجود دارد افزود: ظرفیت این واحد‌ها حدود ۹ هزارو ۵۰۰ تن است که باتوجه به افزایش تولید زرشک در استان پیش بینی میشود که ظرفیت این واحد‌ها به ۲ هزار تن برسد.

او بیان کرد: از جمله فرآورده‌های این محصول آب زرشک، مربا و کنسانتره زرشک و همچنین دیگر محصولات اورگانیک است.

رضایی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت و تولید این محصول درشهرستان قاین است اظهار کرد: شهرستان‌هایی مانند زیرکوه، درمیان، سربیشه و بیرجند در تولید این محصول سهیم هستند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در خصوص صادرات این محصول تصریح کرد:در این زمینه قدم‌هایی برداشته شده، اما بعضی از صادرات در گمرکات سایر استان‌ها صورت میگیرد.

او در پایان گفت: پارسال برای توسعه‌ی باغات زرشک تسهیلات و یارانه‌ی نهال پرداخت شده و امسال هم در صورت تامین اعتبار یکی از محصولاتی که به آن تسهیلات تعلق میگیرد زرشک خواهد بود.

انتهای پیام/ک

وجود ۱۲ واحد فرآوری و بسته بندی زرشک در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.