مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از فعالیت ۲ هزار و ۲۶۰ تعاونی با عضویت بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سطح استان خبر داد.

فعالیت بیش از ۲ هزار تعاونی در سیستان وبلوچستان /دو هزار و ۱۱۸ اشتغال پایدار در روستا‌ها ایجاد شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با تبریک هفته تعاون و هفته دولت گفت:۳۷ تعاونی جدید با ۷۶۰ هزار نفر عضو و اشتغال ۷۷۸ نفر در استان طی سالجاری  تشکیل شده است.

او عرصه تعاون را عرصه مهمی برای مشارکت و حضور مردم در حوزه های مختلف دانست و افزود: در هفته تعاون به منظور پاسداشت از تعاون گران جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر را خواهیم داشت که ۱۴ تعاونی برتر استان مشخص شده و ۲ تعاونی هم تا سر شرایط تداوم و برتری در استان انتخاب شدند.

 او ادامه داد: هم اکنون ۲ هزار و ۲۶۰ تعاونی فعال با عضویت بالغ برا یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سطح استان در حال فعالیت است که در بخش های مختلف کشاورزی صنعتی بنا به نیاز روز فعالیت می کنند.

او ادامه داد:  یکی از دغدغه های اصلی ما در این زمینه موضوع نظارت است که در سال گذشته ۲۱۳ مورد نظارت از سطح تعاونی های استان صورت گرفته که تنها در حوزه بررسی صورت های مالی ۱۰۰ مورد بررسی صورت مالی صورت گرفته که همچنان این نظارت ها ادامه خواهد داشت.

دو هزار و ۱۱۸ اشتغال پایدار در روستا‌های سیستان و بلوچستان ایجاد شد

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان نیز در این نشست گفت: با تلاش بانک توسعه تعاون دو هزار و ۱۱۸ اشتغال پایدار در روستا‌های سیستان و بلوچستان طی یک سال گذشته در قالب پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ایجادشده است.

محمدعلی محترم افزود: طرح اشتغال پایدار روستایی زمینه‌ساز توسعه متوازن در روستا‌های این استان است و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

او اظهار کرد: در این راستا بانک توسعه تعاون، به‌عنوان بانک دولتی عضو کارگروه اشتغال سهم بسزایی را در راستای اجرای این طرح داشته است، به‌طوری‌که بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی استانداری، اکنون بیشترین درصد جذب تسهیلات مربوط به این حوزه، مشمول بانک توسعه تعاون سیستان و بلوچستان در استان می‌باشد.

عضو کارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان بیان کرد: پس از ابلاغ این طرح، بانک توسعه تعاون در این دیار مرزنشین ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات را در قالب هزار و ۶۵۴ طرح به مشمولان هدف که از سوی دستگاه‌های اجرائی معرفی‌شده است را پرداخت‌کرده است.

محترم اظهار داشت: با پرداخت این میزان تسهیلات دو هزار و ۱۱۸ اشتغال پایدار در بدنه روستایی سیستان و بلوچستان که ۵۰ درصد از جمعیت دو میلیون و هفتصد هزارنفری استان را شامل می‌شود ایجاد شده  است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون سیستان و بلوچستان تلاش برای تخصیص این منابع را سبب افزایش قدرت پاسخگویی به نیاز‌ها عنوان کرد و گفت: در سایه تلاش و کار جمعی و همچنین همکاری‌های استان در جذب اعتبارات توسعه پایدار روستایی، ازجمله رتبه‌های برتر در سیستان و بلوچستان می‌باشیم که این امر تلاش نیرو‌های جوان در این نهاد دولتی را دوچندانمی‌کند.

او  با تأکید بر اهمیت سرعت بخشیدن به روند بررسی و تصویب طرح‌های متقاضی دریافت تسهیلات خاطرنشان کرد: روند بررسی طرح‌ها و پرداخت تسهیلات باید با حداکثر سرعت و درعین‌حال سنجیده و با دقت انجام شود و بخصوص در مواردی که واحد‌های تولیدی متقاضی سرمایه در گردش برای طرح‌های کوچک و روستایی هستند، نباید زمان زیادی صرف بررسی و تصویب شود که این امر در دستور کار ما قرار دارد.

محترم تأکید کرد: همچنین این بانک از محل بند الف و ب تبصره ۱۸ قانون بودجه (اشغال فراگیر) ۱۸۵ میلیارد ریال طی یک سال گذشته به هفت طرح پرداخت کرده است که اهمیت بسزایی در افزایش تولید واحد‌های صنعتی داشته است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون اضافه کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات، ۱۳۲ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار