بهره برداری از دو بند سنگی ملاتی در شهرستان عسلویه و اجرای یک بند سنگی ملاتی در شهرستان کنگان آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دو بند سنگی ملاتی در مسیر دره‌های فصلی شهر چاه مبارک از توابع شهرستان عسلویه با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر به مناسبت هفته دولت بهره برداری شد.

این دو بند سنگی ملاتی به ارتفاع ۷ و ۴ متر و حجم مخزن ۳۵ هزار متر مکعب، توان استحصال سالانه ۱۴۰ هزار متر مکعب آب را دارند.

هدف از ساخت این دو بند سنگی ملاتی کنترل سیل و رسوب در حوضه آبخیز، تغذیه و تقویت سفره‌های آب‌های زیرزمینی و احیاء و تقویت پوشش گیاهی است.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر این طرح را با حجم عملیات خاکی چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب و حجم عملیات سنگ و ملات دو هزار و۸۴۰ مترمکعب و صرف ۱۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی در مدت شش ماه اجرا کرده است.

آغاز اجرای طرح آبخیزداری کنگان و بَنَک

اجرای بند سنگی ملاتی حوضه آبخیز کنگان و بنک در بالادست شهر کنگان آغاز شد.

این سازه به ارتفاع ۱۰متر، شامل چهار هزار مترمکعب عملیات سنگ و سیمان است و توان استحصال ۳۲۰ هزار متر مکعب آب را دارد.

این طرح با سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کنگان گفت: پارسال ۶ سازه آبخیزداری با مبلغ ۴۰ میلیارد ریال حوضه آبخیز کنگان و بنک به منظور جلوگیری از هدر رفت سیلاب، افزایش ظرفیت نفوذ پذیری، جلوگیری از بروز خسارات ناشی از سیل، کنترل بخشی از رسوبات خروجی از حوضه و تثبیت بستر آبراهه‌ها، اجرا شد.

منصوری گفت: مساحت حوضه آبخیز کنگان و بنک ۱۳هزار و ۶۲۷ هکتار است که بیشترین ارتفاع منطقه ۱۳۹۰ متر و کمترین ارتفاع ۱۲ متر از سطح دریاست.

او بیان کرد: از نظر تقسیمات هیدرولوژیک کشور، این محدوده مطالعاتی جزء حوضه آبخیز خلیج فارس به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.