مهم‌ترین حوادث امروز هشتم شهریور ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۲ سوداگر مرگ در ملکشاهی/کشف ۱۴ قبضه اسلحه توسط یگان حفاظت محیط زیست ایلام

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،مهم‌ترین حوادث امروز هشتم شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۲ سوداگر مرگ در ملکشاهی

فرمانده انتظامی ملکشاهی از دستگیری دو سوداگر مرگ و کشف مقادیری انواع مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهزاد ولیان فرمانده انتظامی شهرستان ملکشاهی گفت: در پی کسب خبری مبنی برتوزیع مواد مخدر توسط دو سوداگر مرگ در شهرستان، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پلیس شهرستان قرار گرفت.

او افزود: پس از کسب اطلاعات دقیق از نحوه فعالیت و محل‌های تردد سوداگران مرگ با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات پلیسی هر ۲ متهم در مخفیگاهشان دستگیر و مقدار ۵۳ گرم تریاک و مغادیری مواد مخدر دیگر از آنان کشف و ضبط شد.

بهزاد ولیان با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: ضمن افزایش همکاری خود با پلیس، سوداگران مرگ را در رسیدن به اهداف شوم شان ناکام گذاشته و پلیس را در تحقق جامعه‌ای سالم یاری کنند.


کشف ۱۴ قبضه اسلحه توسط یگان حفاظت محیط زیست ایلام

عبدالصاحب بازیار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ایلام گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد ۱۴ قبضه اسلحه توسط یگان حفاظت محیط زیست استان کشف شده است.

او افزود: طی پنج ماهه اول سال‌جاری ۹۱ شکارچی متخلف در نقاط مختلف این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: مانشت، قلارنگ، کولک و دینارکوه چهار منطقه حفاظت شده در استان ایلام هستند که جزو بکرترین مناطق طبیعی استان محسوب می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان به‌طور مستمر و شبانه‌روزی و در ایام تعطیل نسبت به انجام عملیات گشت و کنترل در مناطق اقدام و در صورت مشاهده تخلف محیط زیستی با همکاری مراجع قضایی با متخلفان برخورد خواهند کرد.

بازیار عنوان کرد: مناطق حفاظت شده کولک، بیجار و چکر زیستگاه حیات وحش گونه‌های حائز اهمیتی همچون کل، بز، قوچ و میش در نوار مرزی استان و کشور عراق واقع شده، لذا برای بهبود وضعیت حفاظت از این مناطق و جلوگیری از تخلفات شکار و صید، نیازمند همکاری مشترک و برنامه‌ریزی منظم فی‌مابین یگان حفاظت محیط زیست استان و نیرو‌های مرزبانی می‌باشد.

سرعت غیرمجازسواری پراید جان عابرپیاده را در ایلام گرفت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از وقوع یک فقره تصادف مابین سواری پراید با عابرپیاده در منطقه بانگنجاب شهرایلام خبرداد.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت:حوالی ساعت ۲۳جمعه شب ازطریق مرکز فوریت‌های پلیسی از وقوع یک فقره تصادف منجربه مرگ در منطقه بانگنجاب شهرایلام اطلاع، که بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس راهور قرار گرفت.

او افزود:باحضور کارشناسان در محل مشخص شد دراین حادثه ترافیکی یک دستگا ه سواری پراید به علت سرعت غیر مجاز با مردی ۶۰ساله ملبس به لباس سیاه که درحال عبور از عرض بلوار پژوهش بوده به شدت برخوردو موجب مرگ وی شده است.

سرهنگ کهزادی درادامه با اشاره به اینکه منطقه تفریحی بانگنجاب شهر ایلام که به یکی از تفرجگاه‌های شهروندان و محلی برای تخلیه هیجانات جوانان در ساعات شبانه تبدیل شده است اضافه کرد:این منطقه به دلیل فقدان زیرساخت‌های ترافیکی مناسب، نداشتن تسهیلات ایمن و روشنایی کافی، جزو نقاط پرتصادف شهر ایلام محسوب می‌شود.

این مقام مسئول درادامه گریزی به آمار و فراوانی تصادفات با عابران پیاده در استان زد و خاطرنشان کرد:در۵ ماهه نخست امسال عابران سهم ۷۰درصدی در تصادفات فوتی داشته اند که در نوع خود یک رکورد بی سابقه است.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی در پایان با بیان اینکه بیشتر تصادفات با عابران در معابر حاشیه شهر و محلات کم برخوردار شهر رخ داده بیان کرد: این مسئله گویای توجه بیشتر مسئولین به توسعه و اصلاح زیر ساخت‌های شهری انسان محور در نقاط حاشیه‌ای شهر می‌باشد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.