مراسم روز بهورز با حضور جمعی از مسئولین مهاباد در سالن طلائیه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مراسم روز بهورز با حضور نماینده منتخب مردم فهیم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، معاون برنامه ریزی فرماندار، دکتر بهزاد، دکتر علی افشانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی، رئیس بیمه سلامت، رئیس مرکز بهداشت، سرپرست بیمارستان، رئیس بنیاد شهید، بخشدار خلیفان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، نماینده شهرداری و تعدادی از مسئولین شبکه بهداشت و درمان و بهورزان و خانواده‌های آن‌ها در سالن طلائیه شهرستان مهاباد برگزار شد.

دکتر بهزاد سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد ضمن تبریک روز بهورز گفت: ۱۲ شهریور ماه روز بهورز نامگذاری شده زحمات شما بهورزان سیر مرگ و میر در کشور را عوض کرد و امید به زندگی را در جامعه بالا برد ارتقا فرهنگ سلامت در جامعه موجب شد تا سواد سلامت جامعه بالا رفته و امروزه وجود سلامت در کشور ایران به صورت یک نیاز درآمده است.

او افزود:وجود آب سالم، تغذیه سالم، بهداشت مدارس و پیشگیری بود بهورزان یک برنامه موفق را در جامعه نهادینه کردند که واکسیناسیون نام داشت چیزی که قابل ارزیابی است و کشور ما را در منطقه به صورت یک شاخص در آورده است و بسیاری از بیماری‌ها ریشه کن شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: قطعا جامعه سلامت، دولتمردان و مدیران ارشد نظام این موفقیت را مدیون تلاش‌های بهورزان به عنوان یکی از محیطی‌ترین و سربازان خط مقدم عرصه سلامت هستند.

بهزاد ادامه داد: در بحث سلامت دانشگاه علوم پزشکی ۲۵ درصد سهیم می‌باشد برنامه‌های همکاران بهورز بیشتر شده است در هرجایی که بهورزان پای کار بودند برنامه موفقیت آمیز اجرا شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای موفقیت آمیز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با پوشش ۱۰۰ درصدی در شهرستان مهاباد اشاره کرد و در زمان راستی آزمایی درصد خطای مهاباد از تمام شهرستان‌های استان کمتر بود.

او افزود: در شهرستان مهاباد با تلاش‌ها و پیگیری‌های دکتر جواد آقا زاده، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین عالی شهرستان در سال گذشته ۶ باب خانه بهداشت احداث شده، بازسازی و استانداردسازی ۶ مرکز خدمات جامع سلامت، احداث مرکز خدمات جامع سلامت خلیفان، ۸ دستگاه یونیت دندانپزشکی خریداری شده، اجرای برنامه ایراپن برای جمعیت ۱۱۴ هزار نفری از شهروندان بالای ۳۰ سال دارای رشد ۴۰ درصدی بوده که مطلوب می‌باشد.

مهندس محمود زاده نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته دولت و روز بهورز گفت: پیشگیری از بیماری‌ها توسط بهورزان در سطح کلان سبب کاهش بیماری‌ها و صرفه جویی در منابع و هزینه‌های دولت برای بیمارستان‌ها می‌شود.

او افزود: در طول این مدت اقدامات زیادی برای توسعه سلامت در شهرستان از جمله احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی، و ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی، احداث بخش اورژانس، بلوک زایمان، کلینیک ویژه تخصصی، مرکز بیماری‌های سرطانی و دستگاه‌های پیشرفته تصویر برداری دیجیتال شامل ماموگرافی، رادیولوژی دیجیتال، سی تی اسکن، MRI و تجهیزات پزشکی دیگر شامل دستگاه‌ها دیالیز، اخذ مجوز دانشکده پرستاری و پذیرش ۲۰ نفر دانشجو و همچنین در آینده اخذ مجوز دانشکده علوم پزشکی برای شهرستان انجام شده است.

انتهای پیام/ج

برگزاری مراسم روز بهورز در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.