رنکینگ جهانی ماه سپتامبر تنیس روی میز توسط فدراسیون جهانی (ITTF) منتشر شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فدراسیون تنیس روی میز، رنکینگ جهانی ماه سپتامبر تنیس روی میز توسط فدراسیون جهانی (ITTF) منتشر شد و ۳ بازیکن برتر رده‌های نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال کشورمان به رنکینگ زیر ۶ جهان صعود کردند.

بعد از درخشش امین احمدیان و نوید شمس در گلدن سری هنگ کنگ و مدال نقره امیرحسین هدایی در مسابقات زیر ۲۱ سال تورجهانی نیجریه، رنکینگ جهانی این ۳ بازیکن به بالاترین سطح خود در تاریخ تنیس روی میز ایران رسید.

در رنکینگ زیر ۲۱ سال جهان امیرحسین هدایی با ۱۹ پله صعود از رتبه ۲۴ به رنک ۵ جهان صعود کرد. در رده سنی جوانان نیز امین احمدیان که در رقابت‌های گلدن سری هنگ کنگ موفق شد در بخش تیمی و انفرادی به عنوان قهرمانی دست یابد و با صعود خیر کننده ۱۱ پله‌ای به رتبه سوم جوانان جهان دست یافت.

در بخش نوجوانان نیز نوید شمس که در مسابقات هنگ کنگ موفق به کسب مدال برنز شد با صعود یک پله‌ای در رتبه ۵ نوجوانان جهان قرار گرفت تا مثلث موفقیت تاریخی ورزشکاران کشورمان تکمیل شود.


بیشتر بخوانید: رکورد شکنی احمدیان در هنگ کنگ/ ایران قهرمان شد


گفتنی است بهترین رنکینگ بازیکنان ایران در جهان مربوط به رتبه ۴ نوشاد عالمیان در رده سنی زیر ۲۱ سال در سال ۲۰۱۲ بود.

در رده بزرگسالان نوشاد و نیما عالمیان به دلیل کسر امتیازات بازی‌های آسیایی جاکارتا در این ماه در رنکینگ جهانی سقوط کردند. نوشاد عالمیان با ۱۵ پله سقوط در رده ۹۳ قرار گرفت و نیما عالمیان نیز با ۱۹ پله سقوط مکان ۹۸ را به خود اختصاص داد.

در رده بزرگسالان امیرحسین هدایی با صعودی ۲۷ پله‌ای ضمن قرار گرفتن در رده ۲۲۸ بزرگسالان جهان به رتبه سوم ورزشکاران کشورمان در رنکینگ جهانی صعود کرد.

در بخش بانوان ندا شهسواری نیز که به همراه نوشاد و نیما عالمیان در بازی‌های آسیایی حضور داشت با کسر ۶۶۵ امتیاز این بازی‌ها ۵۷ پله سقوط کرد و در مکان ۲۴۱ قرار گرفت. مهشید اشتری نیز وضعیتی همچون ندا داشت و با کسر ۵۹۵ امتیاز بازی‌های آسیایی، با ۱۰۴ پله سقوط در مکان ۳۳۲ جهان ایستاد. مریم صامت نفر سوم ایران در رنکینگ جهانی که در مسابقات تور جهانی چک ۱۸۰ امتیاز به دست آورد با ۶۹ پله صعود در جایگاه ۳۷۲ قرار گرفت.

در رده سنی جوانان نیز شیما صفایی، پریناز حاجیلو، ملیکا کرمی و مریم فرعی به ترتیب در رده‌های ۳۴۰، ۳۷۶، ۴۵۲ و ۵۱۸ قرار گرفتند. در رده سنی نوجوانان دختر صبا سراجی در مکان ۵۲۱ جای گرفت.

انتهای پیام/

رنکینگ جهانی تنیس روی میز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار