رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از نظارت بهداشتی بیش از ۱۷۰ مکان مذهبی در غرب اهواز همزمان با فرارسیدن ماه محرم خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در حال حاضر بیش از ۱۷۰ مکان مذهبی در غرب اهواز وجود دارد که همزمان با فرارسیدن ماه محرم، ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، کلیه مساجد و حسینیه‌ها و تکایا و هیات‌های مذهبی در غرب اهواز مورد بازدید کارشناسان بهداشت محیط قرار می‌گیرند.

او رعایت موازین بهداشتی در مراسم عزاداری را بسیار مهم و ارزشمند دانست و بیان داشت: بانیان مراسم می‌بایست به منظور حفظ سلامت عزاداران حسینی مواردی از جمله؛ استفاده از ظروف یکبار مصرف مناسب برای توزیع غذا، شربت و چای، رعایت اصول بهداشت فردی و ابزار کار، پخت کامل غذا و استفاده از مواد اولیه مورد تایید مقامات بهداشتی و دامپزشکی برای طبخ غذا، جلوگیری از مصرف فرآورده‌های دامی بدون مهر دامپزشکی، انجام نظافت عمومی و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی و... را رعایت نمایند.

شریفی همچنین از کلیه سرایداران مساجد خواست برای دریافت کارت تندرستی به آزمایشگاه‌های پیشه وری مراکز خدمات جامع سلامت شماره ۳ و ۵ این مرکز واقع در خیابان ۶۰ متری کیان و کیان آباد بین ۱۵ و ۱۶ غربی مراجعه کنند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز اظهار کرد: کارشناسان بهداشت محیط ضمن بازدید وبررسی‌های بهداشتی آموزش‌های لازم در زمینه نحوه استفاده از مواد گندزدای بهداشتی به سرایداران ارائه می‌نمایند تا با رعایت کامل مسایل بهداشتی، عزاداران گرامی بتوانند در سلامتی کامل از این ایام فیض ببرند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از شهروندان خواست درصورت مشاهده تخلفات بهداشتی با شماره تلفن ۳۳۹۱۴۲۳۵-داخلی ۱۱۰-۱۱۱-۱۱۲-۱۱۳ واحد بهداشت محیط مرکزبهداشت غرب اهواز تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/گ

نظارت بهداشتی بر هیئت‌های مذهبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.