نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: نباید با گذشت چهل سال از نظام اسلامی به این اندازه از بانکداری اسلامی دور باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته از استاندار فرماندار و شهردار خواست تا مردم سراوان و گیلان را از پدیده شوم زباله سراوان نجات دهند .

او با بیان اینکه در این خصوص کارهایی در حال انجام است اما باید فعالیت ها با جدیت بیشتری دنبال شود افزود: زباله سراوان مردم را با آسیب های فراوانی روبرو کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به رفع موانع تولید نیز تأکید کرد و گفت: کاغذبازی‌ها در برخی ادارات سبب ایجاد موانع در راه تولید شده است.

آیت الله فلاحتی از مسئولان استانی خواست تا با درک مشکلات جوانان از هیچ اقدامی دریغ نکنند.

او در ادامه به دهم شهریور روز بانکداری اسلامی و بدون ربا اشاره کرد و گفت: نباید با گذشت چهل سال از نظام اسلامی به این اندازه از بانکداری اسلامی دور باشیم.

امام جمعه رشت افزود: لازم است مجلس، دولت و دانشگاهیان برای پیاده کردن یک نظام بانکداری اسلامی چاره ای بیاندیشند.

 آیت الله فلاحتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: در تاریخ هیچ کشوری به اندازه کشور ایران ترور مسئولان و دولتمردان دیده نمی شود و از این نظر کشور ایران الگوی مقاومت و جانفشانی برای سایر ملل محسوب می شود.

او افزود: با وجود تلاش دشمنان برای ایجاد رخنه در کشورمان، ملت ایران در راه هدف اصلی خود محکم ایستاده اند و از ارزش های دینی شان حمایت میکنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تسلیت فرا رسیدن ماه عزای حسینی گفت: امام حسین (ع) شهید راه امر به معروف و نهی از منکر بود و در این راه از همه کس خود گذشت.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شود اشرار بر مردم حکومت می کنند افزود: متاسفانه شاهدیم که برخی منکرات به ارزش تبدیل شده و اگر با آن مقابله نشود جامعه دچار آسیب جدی خواهد شد.

او به برگزاری پرشور عزاداری ها در ماه محرم تأکید کرد و گفت: برنامه ریزی شده تا در روزهای تاسوعا و عاشورا مردم مؤمن و عزادار رشت زیر یک بیرق و به طور یکپارچه عزاداری کنند.

انتهای پیام/اص

خطبه‌های نماز جمعه رشت

برچسب ها: نماز جمعه ، هیات دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.