استان کرمان به واسطه عملکرد خوب در اجرای طرح ملی تابستانه با ورزش در کنار استان‌های خراسان رضوی و آذربایجان غربی جزو سه استان برتر کشور معرفی شد.

عذری ریاحی، رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه طرح ملی تابستانه با ورزش یکی از برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان (دفتر توسعه ورزش همگانی) به منظور توسعه ورزش همگانی و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه است، گفت: اجرای این طرح با شعار «خانواده فعال، تابستان جذاب» با دستور وزیر ورزش و جوانان در دستور کار ادارات ورزش و جوانان استان‌ها قرار گرفته است.

او هدف از اجرای طرح تابستانه با ورزش را ارتقای سلامت جسمی و روانی افراد، افزایش نشاط در جامعه، حضور حداکثری مردم در فعالیت‌های ورزشی، ترویج و اصلاح سبک زندگی بر مبنای فعالیت‌های بدنی و استفاده بهینه از اوقات فراغت و افزایش امید به زندگی برشمرد.

 

ریاحی به برگزاری جلسات مختلف به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی بهتر این جشنواره اشاره کرد و افزود: جلسات برنامه ریزی به منظور برگزاری جشنواره در شهرستان کرمان به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان، در شهرستان‌های جنوبی به میزبانی شهرستان جیرفت، در شهرستان‌های شرق استان به میزبانی بم و شهرستان‌های شمال استان به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

او تصریح کرد: این جشنواره از ۲۷ تیر ۹۸ تا ۸ شهریور در ۲۳ شهرستان استان برگزار شد و هم اکنون به دلیل ماه محرم تعطیل شده است.

ریاحی بیان داشت: طرح بیشتر در فضا‌های سبز، پارک‌ها و مراکز ورزشی با هدف پر کردن اوقات فراغت و ایجاد روحیه نشاط و شادی در خانواده‌ها برگزار شده است.

 

رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به هیئت‌های ورزشی درگیر در این طرح گفت: هیئت‌های ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، ورزش‌های همگانی و انجمن‌های ورزشی (انجمن‌های دارت و طناب کشی) در کلیه جشنواره‌ها حضور فعال داشتند.

ریاحی افزود: ایستگاه پزشکی و ورزشی با مدیریت هیئت پزشکی ـ ورزشی و با همکاری هلال احمر و مراکز بهداشت در شهرستان‌ها، ایستگاه مشاوره ورزشی با حضور کارشناسان و متخصصان ورزشی و ایستگاه نقاشی کودکان نیز از ایستگاه‌های فعال در طرح بوده اند.

 

او موسیقی محلی و سنتی، بازی‌های تفریحی مثل مسابقه ماست خوری، رفتن توی گونی، مار و پله و ... و فعالیت‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد.

ریاحی تصریح کرد: در مجموع این طرح مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته و می‌توان از آن به عنوان یک طرح موفق یاد کرد.

او بیان داشت: در این برنامه بیش از ۱۷۰ هزار نفر طی ۶ هفته (حدوداً هفته‌ای بیش از ۲۷ هزار نیرو) در سراسر استان کرمان مشارکت داشته اند و استان کرمان به واسطه عملکرد خوب در اجرای طرح ملی تابستانه با ورزش در کنار استان‌های خراسان رضوی و آذربایجان غربی جزو سه استان برتر کشور معرفی شد.

انتهای پیام/ب

اجرای طرح ملی تابستانه با ورزش در استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار