معاون کل وزارت بهداشت:

سیستم‌های بهداشتی درمانی ۳۰ درصد از منابع خود را هدر می‌دهند

حریرچی گفت: هدف‌هایی که باعث صرفه‌جویی هزینه‌ها می‌شود در بین مردم بیشتر طرفدار دارد.

حریرچی

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در همایش کارآفرینی فناوری‌های دیجیتال پزشکی و سلامت که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار کرد: به چهار هدف اصلی در نظام سلامت باید توجه کرد که افزایش سلامت مردم و محافطت از مردم در برابر هزینه‌های سلامت و افزایش رضایت مردم و کارایی بسیار مهم است.
 
او افزود: ۱۰ و نیم درصد هزینه‌ها مربوط به سلامت است و در ایران این عدد ۸.۴ درصد است و بیش از هفت میلیارد تومان مربوط به بهداشت و درمان است.

حریرچی بیان کرد: تمام سیستم‌های بهداشت و درمانی ۳۰ درصد از منابع خود را هدر می‌دهند و در ۵۰ سال گذشته نظام‌های بهداشتی و درمانی هزینه‌های‌شان افزایش پیدا کرده است. در حوزه سلامت هدف‌هایی که باعث صرفه‌جویی هزینه‌ها می‌شود بیشتر در بین مردم طرفدار دارد.

او تاکید کرد: به ازای یک سال عمر باکیفیت یا سال‌های عمر از دست‌رفته یک برابر سرانه کشورها را می‌توان هزینه کرد و یک تا ۳ برابر سرانه کشور‌ها بالاتر را کنار گذاشت و آینده ما وابسته به فناوری‌های دیجبتال در حوزه سلامت است.

تغییر حوزه پزشکی در آینده‌ای نزدیک

در ادامه مراسم علیرضا سلیمی معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی گفت: در زمینه دیجیتال فناوری سلامت ۱۰۰ تیم با یکدیگر به رقابت پرداختند و سه تیم برتر از سوی داوران معرفی شدند.

او افزود: چهره پزشکی در آینده تغییر می‌کند که با این روش‌های امروزه کار به خوبی انجام نمی‌شود و این جشنواره در زمینه آسان شدن کار‌های اداری و رفع موانع شرکت‌های دانش بنیان برگزار شده است.


معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی گفت: نظام پزشکی در دست فناوری و اختراعات است و باید روش‌های دیگر در حوزه پزشکی بکار برد.

آینده اقتصادی در دنیا در حوزه فناوری‌های دیجیتال است

در ادامه مراسم موحدی معاون پزوهشی شریف گفت: آینده کشور در دست جوانان است و آینده تکنولوزی در زمینه فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی است و پیش‌بینی می‌شود آینده اقتصاد دنیا مربوط به این حوزه‌هاست و دانشگاه شریف همکاری خوبی با نظام پزسکی و وزارت بهداشت دارد؛ مرز دانش برداشته شده است و اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار