ژائیر بولسونارو به دنبال سخنان رئیس‌جمهور فرانسه درباره حاکمیت برزیل بر آمازون، گفت که برای گفت‌وگو درباره آمازون با همه دنیا به جز او آمادگی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل روز جمعه به دنبال سخنان رئیس‌جمهور فرانسه درباره حاکمیت برزیل بر آمازون، گفت که برای گفت‌وگو درباره آمازون با همه دنیا به جز "این مکرون عزیز" آمادگی دارد.

بولسونارو همچنین اظهار کرد که اروپا نمی‌تواند به برزیل درباره محیط زیست درس بدهد.

رئیس‌جمهور برزیل از یک هفته پیش به دلیل آتش سوزی در مناطق وسیعی از بزرگترین جنگل‌های استوایی جهان تحت فشار شدید بین المللی است.

او به روزنامه نگاران در برازیلیا گفت: قرار است با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفت‌وگو کند.

او تصریح کرد خانم مرکل علاقمند است که وضعیت به حالت عادی بازگردد.

آلمان در اوایل ماه اوت (اواسط مرداد) بخشی از کمک‌های خود را برای نگهداری از آمازون قطع کرد و همین موضوع منجر به مشاجره شدید بین مقامات دو کشور شد.

بولسونارو به صدر اعظم آلمان توصیه کرده بود که در آلمان درخت بکارد.

او در پاسخ به خبرنگاری که خواهان توضیح درباره اظهارات اخیرش شد، گفت: تو می‌خواهی مسائل را پیچیده کنی. نه فقط آلمان بلکه کل اروپا نمی‌تواند به ما درس محیط زیست بدهد.

رئیس‌جمهور برزیل اضافه کرد با همه جهان حاضر به گفت‌وگو است به جز مکرون مگر اینکه او اظهارات خود را درباره حاکمیت آمازون پس بگیرد.

بولسونارو از سه روز پیش از رئیس‌جمهور فرانسه تقاضا می‌کند که "توهین‌های " خود را پس بگیرد. مکرون گفته بود که پرونده حاکمیت بر آمازون مفتوح است. برزیل ۶۰ درصد جنگل‌های آمازون را در اختیار دارد.

بولسونارو با اشاره به دیدار پنجشنبه شب وزیر امور خارجه برزیل و پسرش که نماینده مجلس است از کاخ سفید گفت: من از دونالد ترامپ کمک خواستم.

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه شنبه ضمن تبریک به همتای برزیلی خود گفته بود که او برای مهار آتش سوزی در آمازون سخت تلاش می‌کند. او همچنین از کمک بی قید و شرط آمریکا به برزیل سخن گفته بود.

رئیس‌جمهور برزیل ادامه داد: «ترامپ اعلام کرد قبل از گفت‌وگو با ما نمی‌تواند تصمیمی بگیرد. برزیل با همه دنیا دوست است. من مرد گفت‌وگو هستم».

بولسونارو در روز‌های اخیر آماج انتقاد برخی کشور‌ها درباره نحوه حفاظت از آمازون بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار