سایت دیوار به عنوان یکی از پرطرفدارترین سایت‌های تبادل کالا از وقتی که آغاز به کار کرده روز‌های پر حرف و حدیثی را پشت سر گذرانده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فناوری‌ها هر چه ارتقا پیدا می‌کنند، به همان میزان کلاهبرداری‌ها هم شکل جدیدی به خودشان می‌گیرند. حالا که معاملات رودررو و آگهی‌های رسمی روزنامه‌ها بخش مهمی از جایگاه خودشان را به آگهی‌های فضای مجازی واگذار کرده‌اند، سارقان و کلاهبرداران زیادی پیدا می‌شوند که تله‌های خودشان را در این عرصه کار بگذارند.

برداشت پول و خفت گیری ابعاد جدیدی از کلاهبرداری‌ها از طریق سایت دیوار


بیشتر بخوانید: گفتگو با جوانی که برای تبهکاری در شب‌های تهران نیرو استخدام می‌کرد!


سایت دیوار به عنوان یکی از پرطرفدارترین سایت‌های تبادل کالا از وقتی که آغاز به کار کرده روز‌های پر حرف و حدیثی را پشت سر گذرانده است به طوری که به دلیل افزایش کلاهبرداری‌ها و جنایت‌های انجام گرفته مرتبط با آگهی‌های این سایت همین چند ماه پیش پلیس فتا موضوع مسدود شدن آن را مطرح کرد که متاسفانه هنوز به فرجام نرسیده است.

کلاهبرداران هم می‌توانند در پوشش خریدار و هم در پوشش فروشنده ظاهر شوند. از آن‌جایی که احراز هویت آگهی‌دهنده و خریدار (به علت معتبر نبودن سیم کارت‌ها) چندان قابل پیگیری نیست همین انگیزه‌ای می‌شود که افراد بیشتری وسوسه شوند به کلاهبرداری در این فضا مبادرت کنند.

همین چند روز پیش بود که خبر دستگیری باندی چند نفره متشکل از چند آقا و خانم منتشر شد. این گروه ابتدا سوژه‌های خودشان را در سایت دیوار شناسایی می‌کردند، سپس خانم‌ها وارد منزل سوژه مدنظر می‌شدند و بعد از اطلاع پیدا کردن از تعداد افراد حاضر در خانه و وضعیت اجناس و اموال قابل سرقت، به سایر همدستان خودشان خبر می‌دادند و با زورگیری و تهدید، از منزل آگهی‌دهنده سرقت می‌کردند.

چند روز پیش هم خانمی مدعی شد آگهی در سایت دیوار گذاشته که برایش پیامی آمده باید ۱۰۰۰ تومان از طریق لینک داده شده واریز کند. او به لینک مراجعه می‌کند و عملیات پرداخت را انجام می‌دهد. چند ساعت بعد از حساب او مبالغ بالایی برداشت می‌شود.

ظاهرا لینکی که این خانم در آن عملیات پرداخت را انجام داده، درگاه رسمی بانک نبوده و صفحه‌ای بوده که کلاهبرداران ایجاد کرده‌اند تا با گرفتن اطلاعات حساب از آن پول برداشت کنند. همه این موارد نشان می‌دهد که واقعا باید مواظب هرگونه تعاملی با این سایت بود.

برداشت پول و خفت گیری ابعاد جدیدی از کلاهبرداری‌ها از طریق سایت دیوار

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
مشکل از دیوار نیست مشکل از دولت است که شماره های نادرست وبی هویت واگذار می کند