رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز از بازدید ایمنی این سازمان از هیئت‌های مذهبی هر شب دهه محرم‌ الحرام خبر داد.

نظارت و ایمنی آتش نشانی شیراز بر مساجد و تکایا در ایام محرمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در جمع خبرنگاران، گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اماکن مذهبی، هیات‌ها، حسینه‌هاو مساجد فعالیت چند برابری پیدا می‌کنند و بسیاری از شهروندان برای شرکت در مراسم عزاداری به این اماکن مراجعه می‌کنند.

او بیان کرد:  به مسئولان این اماکن توصیه می شود برمکانی ایمن را برای برگزاری مراسم عزاداری در نظر بگیرند تا افراد از حضور در این اماکن احساس آرامش کرده و به مراسم‌های مذهبی خود بپردازند.

قانع با بیان اینکه سازمان آتش نشانی شهر شیراز مانند سال‌های گذشته تلاش خود را برای تأمین ایمنی مراسم عزاداری در ماه محرم به کار می برد،  افزود: سازمان آتش‌نشانی امسال در یک بازه‌ زمانی یک ماه فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز تصریح کرد: نیروهای داوطلب آتش نشان،از شب اول ماه محرم در محل های مشخص شده به صورت ثابت و گشت موتوری مستقر شده و همراه با عزاداران، ایمنی این مراسم را با تجهیزات کامل اطفایی تا آخرین روز از دهه محرم برعهده دارند.

او، ادامه داد: از اولین شب دهه محرم نیرو‌های داوطلب با در اختیار داشتن کوله امدادی و کپسول‌های اطفا حریق در گروه‌های ۳ و ۲ نفره در محل های مشخص شده به گشت زنی  می پردازند، و موارد ایمنی را بررسی و از بروز حوادث جلوگیری می‌کنند و گشت موتور سواران نیز با تجهیزات کامل در طول عزاداری ایمنی این محل ها را تحت کنترل قرار می دهد.

قانع اضافه کرد: نیروهای عملیاتی آتش نشانی نیز، با خودروهای امدادی به صورت مستمر به اماکن مذهبی سرکشی و بازدید ایمنی را انجام می دهند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز اظهار کرد: کارشناسان سازمان هر شب در دهه محرم از هیات ها، تکایا و خیمه‌های عزاداری بازدید و موارد ایمنی را بررسی می کنند، و  از مکان‌ها و موقعیت‌های در معرض خطر آتش سوزی مانند آشپزخانه‌ها و غیره بازدیدهای دوره‌ای انجام داده و ناایمنی ها را رفع می کنند.

او،  اعزام و استقرار نیرو با خودروهای اطفایی و یا موتورسیکلت به محل‌های عزاداری و معابر پر ترافیک شهر را از دیگر اقدامات این سازمان در شب های محرم برشمرد و تاکید کرد: بازدید دوره‌ای فرماندهان شیفت از محل‌های عزاداری به صورت مستمر و ارائه پیشنهاد و تذکرات ایمنی به مسئولان و متولیان امر از اقدامات پیشگیرانه سازمان آتش نشانی در این ایام است.

قانع، به حضور به موقع و نظارت مستقیم مسئولان ، کارشناسان و فرماندهان در اماکن و مراسم عزاداری در دهه اول محرم اشاره و بیان کرد: بازدید و استقرار نیروها و پوشش دهی ایمنی در حوالی حرم شاه چراغ (ع) و دیگر مکان‌های شلوغ در روزهای تاسوعا و عاشورا از دیگر خدمات این سازمان به عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) است.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، از شهروندان درخواست کرد که تا هنگام حضور در اماکن مذهبی و شرکت در مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) همکاری بیشتری با مسئولان اماکن مذهبی و نیروهای امدادی به ویژه آتش‌نشانان داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه و آتش سوزی، خونسردی خود را حفظ کرده و همزمان با تماس با سامانه  ۱۲۵  آتش نشانی به سرعت خود و سایر افراد به خصوص کودکان، و افراد سالخورده و بانوان را از محل حادثه دور نگهدارند.

انتهای پیام/ت

نظارت بر ایمنی تکایای شیراز در ماه محرم

برچسب ها: آتش نشانی ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار