سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گزارشات توافق آمریکا و طالبان بر سر چگونگی نظام آینده افغانستان را رد کرد.

توافق آمریکا و طالبان درباره نظام آینده افغانستان شایعه استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گزارشات توافق آمریکا و طالبان بر سر چگونگی نظام آینده افغانستان را شایعه دانست و آن را رد کرد.

صدیق صدیقی امروز (شنبه 9 سنبله/ شهریور) در یک نشست خبری در کابل اظهار داشت: تصمیم گیری در مورد چگونگی نظام آینده افغانستان مورد بحث مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر نیست. وی افزود: «ما متوجه هستیم حلقاتی که خود را نزدیک به طالبان می‌خوانند، در مورد توافقات احتمالی نشست قطر چه می‌گویند؛ اما این گزارشات حقیقت ندارند و موضع ما و آقای خلیلزاد در این مورد واضح است.»

پیش از این برخی منابع نزدیک به طالبان اعلام کرده بودند که آمریکا با تغییر نظام آینده افغانستان (جمهوریت به امارت) و طالبان با حضور 8600 سرباز آمریکا در افغانستان توافق کرده اند.

صدیقی بیان داشت: دولت افغانستان منتظر پایان دور نهم مذاکرات صلح قطر و سفر خلیلزاد به کابل و گزارش دهی از جزئیات این مذاکرات است.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان درباره احتمال خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان اظهار داشت: «طالبان، داعش و سایر گروه‌های تروریستی در افغانستان منافع افغانستان و آمریکا را تهدید می‌کنند و کم شدن نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز وابسته به شرایط است و در این مورد بر بنیاد توافقات امنیتی افغانستان و آمریکا عمل خواهد شد.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار