وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افتتاح همزمان ۶۴۳ پروژه تعاونی در سراسر کشور خبر داد.

افتتاح ۶۴۳ پروژه تعاونی با اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومان در سراسر کشوربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح همزمان ۶۴۳ پروژه تعاونی در سراسر کشور اظهار کرد: جایگاه تعاونی‌ها در بین آحاد مردم است و در دوره باستان رگه‌هایی از تعاونی و تشکل‌ها را مشاهده می‌کنیم.

او افزود: در کشور آلمان نهضت تعاونی و اتحادیه اعتباری برای جمع آوری منابع خرد بعد از جنگ جهانی ایجاد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تشکیل نخستین تعاونی در کشور در سال ۱۳۱۴ گفت: تعاونی‌های مصرف در دوران جنگ برای تأمین نیازمندی‌های جنگ تشکیل شد.

شریعتمداری بیان کرد: در دهه هفتاد شاهد افول تعاونی‌ها در کشور بودیم.


بیشتر بخوانید: افتتاح ۶۴۳ پروژه تعاونی در هفته تعاون


او افزود: در حال حاضر تمام فعالیت‌های صیادی در شمال و جنوب کشور در قالب تعاونی‌ها انجام می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: علی‌رغم وجود ۹۰ هزار تعاونی در کشور، ما یک صندوق حمایت از سرمایه گذاری در بخش تعاون نداریم.

شریعتمداری گفت: امروز ۶۴۳ طرح تعاونی با ۳ هزار و ۲۱۵ عضو و با اعتبار یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که باعث اشتغال ۱۷ هزار و ۶۱۰ نفر است.

او افزود: ظرفیت تعاونی‌ها بسیار زیاد است و می‌توانند در بخش‌های مختلف اقتصاد نقش آفرینی کنند، در حال حاضر بحث تأمین کالا‌های اساسی مردم با ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح است. ما اعلام آمادگی می‌کنیم از طریق تعاونی‌های مصرف توزیع این کالا‌ها را بر عهده گیریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تأمین مالی برای طرح‌های نوآورانه بخش دیگری است که حوزه تعاون می‌تواند نقش بیشتری در آن داشته باشد که امیدواریم با افتتاح اولین مرکز نوآوری تعاون این هدف با جدیت بیشتری دنبال شود.

شریعتمداری با بیان اینکه نگاه ما به زنجیره تولید تا مصرف است، گفت: برای همین منظور از توانمندی جوانان و زنان استفاده می‌کنیم و اطمینان می‌دهیم بانوان برای ایجاد اشتغال می‌توانند روی بخش تعاون حساب ویژه‌ای باز کنند.

انتهای پیام/

هیچ صندوقی برای حمایت از سرمایه‌گذاری در تعاونی‌ها نداریم

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار