کمبود سرمایه و فقر مالی و تنگدستی و بیکاری جوانان روستایی از مشکلات اصلی روستا‌های شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین می‌باشد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حمزه سلیمانی تحلیلگر مسائل سیاسی گفت : کمبود سرمایه و فقر مالی و تنگدستی و بیکاری جوانان روستایی از مشکلات اصلی روستا‌های شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین می‌باشد این در حالی است که بسیاری از روستا‌های منطقه شرق استان مملو از فرصت‌ها می‌باشد که کشف و بهره‌برداری به موقع از این فرصت‌ها و ایجاد کسب و کار‌های جدید می‌تواند مزایای اقتصادی چشمگیری برای روستاییان به همراه آورد.

او گفت : متاسفانه امروزه رویکرد گردشگران به سمت روستا‌های شرق استان بسیار ضعیف و تاسف آور و ناامیدکننده است و یک فرصت‌سوزی تاریخی در این حوزه رخ داده است در صورتی که بسیاری از روستا‌های شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین قابلیت تبدیل به روستای هدف گردشگری را دارد و توسعه این روستا‌ها می‌تواند اشتغال و درآمدزایی زایی برای مردم روستا‌ها به ارمغان آورد.

سلیمانی افزود: تقویت دهیاری‌ها به عنوان محور توسعه روستا‌ها بایستی در دستور کار بخشداری‌ها قرار گیرد و با میدان دادن به دهیار‌ها و استفاده از ایده‌های آنان جهت توسعه روستا‌ها می‌توانیم زمینه را برای توسعه همه جانبه روستا‌ها به خصوص ایجاد اشتغال پایدار و توزیع متوازن امکانات فراهم نماییم.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی گفت: امید است مسئولین با تدابیر خود مقدمات استخدام دهیاران را فراهم نمایند، زیرا اگر دهیاران از امنیت شغلی خود اطمینان داشته باشند بیش از پیش می‌توانند به توسعه روستا‌ها کمک نمایند .

 

 

انتهای پیام/د

کمبود سرمایه و فقر مالی از مشکلات اصلی روستا‌

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.