رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: افزون بر هفت هزار زائر پاکستانی اماکن زیارتی ایران و عراق از ابتدای شهریور تاکنون توسط تیم‌های سلامت این دانشگاه خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کردند.

۷ هزار زائر پاکستانی در سیستان و بلوچستان خدمات بهداشتی درمانی دریافت کردندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سیدمحمد هاشمی‌شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: همزمان با ایام شهادت سرور و سالار شهیدان تیم‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پست مراقبت مرزی میرجاوه خدمات سلامت به زائران را ارائه می‌کنند به طوریکه تمامی این زائران از نظر بیماری‌های واگیر مورد بررسی قرار می‌گیرند.

او  ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته خدمات دندانپزشکی، آموزش‌های سلامت و مشاوره به زبان اردو، برنامه‌های سلامت محیط و بیماری‌های واگیر برای زوار در حال ارائه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: همچنین زائران پاکستانی علاوه بر واکسیناسیون خوراکی فلج اطفال از نظر نظام مراقبت سندرومیک مورد معاینه و بیماریابی قرار می‌گیرند.

او  تاکید کرد: تیم‌های اورژانس ۱۱۵ در کنار تیم‌های بهداشتی و درمانی بصورت شبانه روزی در مرز میرجاوه فعال هستند تا در صورت هرگونه مورد اورژانسی بیماران را به بیمارستان تحت پوشش دانشگاه اعزام کنند.

سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و کربلای معلی به عنوان قلب زمین است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه این استان به روی زوار پاکستانی برای تشرف به عتبات عالیات باز شده است.

زوار پاکستان در راه رسیدن به سر مقصد معشوق پا بر خاک این استان گذاشته و گاه شبی را در زائرسرا‌های میرجاوه و زاهدان سپری می‌کنند.

فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردمان دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان باعث شده تا از این کاروان‌ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نکنند.

انتهای پیام/ع

ارائه خدمات بهداشتی به زوار پاکستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.