معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: حمایت از کودکان وظیفه یک دستگاه و یا فرد نبوده و همه افراد باید با همکاری متوازن از حقوق کودکان حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمود عباسی، معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک امروز در هشتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در اردبیل گفت: حقوق کودک در جامعه ما حقوق بومی و فرهنگی بوده و باید برای تحقق آن تلاش کنیم.

او افزود: حقوق کودکان در دین و روایات دینی و اسلامی ما به طور واضح سفارش شده که کنوانسیون حقوق کودک در سطح بین المللی این حقوق را فقط دسته بندی ارائه کرده است.

معاون وزیر دادگستری تصریح کرد: کودکان دارای کرامت انسانی و حقوق اجتماعی هستند و باید از ضایع شدن این حق کودک توسط والدین و یا افراد دیگر در جامعه جلوگیری شود.

عباسی ادامه داد : کودکان حق دارند در خانواده و یا شبه خانواده زندگی کرده و از امنیت و آرامش روانی و فیزیکی بهره مند باشند.

او گفت: برای کودکان بی سرپرست هم باید تلاش کنیم با رفع مشکلات مربوطه زمینه فرزندخواندگی و حضور این کودکان در کانون های شبه خانواده را فراهم کنیم.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک احصا چالش های اساسی کودکان در استان ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید با شناسایی مشکلات و موانع حضور کودکان در عرصه های تحصیل ، تفریح و حضور اجتماعی مقدمات لازم برای رفع این مشکلات توسط دستگاه های مختلف اجرایی شود.

او توان افزایی ، حمایت و آگاهسازی والدین از وظایف خود در خصوص مراقبت از فرزندان را ضروری دانست و بر برگزاری دوره های آموزشی و اطلاع رسانی تاکید کرد.

عباسی بیان کرد: برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این زمینه استفاده از ظرفیت سمن ها نیر موثر بوده و در بسیاری مواقع موفق عمل کرده است.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک هم افزایی بین دستگاه ها در این خصوص را ضروری دانست و گفت: همه دستگاه ها باید با یک نگاه همگرایانه و به صحنه آوردن تشکل ها برای دستیابی به هدف کاهش آسیب های کودکان تلاش کنند.

انتهای پیام/ع

کودکان حق دارند از امنیت و آرامش روانی و فیزیکی بهره مند باشند

برچسب ها: خانواده ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.