استقرار بمب‌افکن‌های اتمی آمریکا در انگلیس

یک مقام نیروی هوایی آمریکا از استقرار سه فروند بمب افکن اتمی «بی-۲ اسپریت» این کشور در جنوب انگلیس خبر داد.

استقرار بمب‌افکن‌های اتمی آمریکا در انگلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرهنگ «کورت وندت» از مقامات نیروی هوایی آمریکا پس از استقرار سه فروند بمب‌افکن اتمی «بی-۲ اسپریت» این کشور در پایگاه هوایی «فرفورد» در «گلوسسترشر» واقع در جنوب انگلیس آن را پیامی بسیار روشن درباره توانمندی‌های نظامی آمریکا و ناتو به دشمنانشان دانست.

وندت گفت «این یک اعلان عینی است که هر دشمنی بالقوه، خواه از سوی یک کشور باشد خواه از سوی یک سازمان افراطی و یا هر عامل مخرب دیگر، آمریکا و متحدانش از جمله انگلیس می‌تواند در هر زمان و هر مکان قدرت جنگی خود را به کار گیرد».

به نوشته اسپوتنیک، قرار است این هواپیما‌ها به مدت دو ماه در انگلیس حضور داشته باشند که این مدت طولانی‌ترین زمان برنامه‌ریزی شده تاکنون جهت استقرار این نوع بمب‌افکن‌ها در این کشور اروپایی است.

بمب افکن «بی-۲ اسپریت» در زمان جنگ سرد به عنوان هواپیمای با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای و متعارف دوربرد طراحی شد. هزینه هر یک ساعت پرواز با این بمب افکن ۱۷۰ هزار دلار است. هزینه ساخت خود بمب افکن نیز دو میلیارد دلار می‌باشد. نیروی هوایی آمریکا ۲۰ فروند از این نوع بمب افکن را در اختیار دارد.

آمریکا و ناتو بعد از بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴، حضور خود در مرز‌های روسیه را افزایش داده اند. این حضور شامل افزایش رزمایش‌ها در منطقه و تعداد نیرو‌های دائمی مستقر در اروپای شرقی است. روسیه نیز برای محافظت از مرز‌های خود به طور مرتب با انجام رزمایش و یا پرواز‌های تجسسی بر فراز دریای سیاه، تحرکات آمریکا و ناتو را زیر نظر دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار