معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم عزاداری دومین شب ماه محرم تاکید کرد مقاومت با پاسخ خود به رژیم صهیونیستی توانست معادله قدرت را تثبیت کند.

مقاومت با پاسخ خود به رژیم صهیونیستی معادله قدرت را تثبیت کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه مقاومت با پاسخ خود به رژیم صهیونیستی توانست معادله قدرت را تثبیت کند، تأکید کرد این جنبش خواهان حفظ قدرت بازدارندگی و قواعد درگیری به منظور جلوگیری از وقوع امور خطرناکتر است.

او در مراسم عزاداری دومین شب ماه محرم در مجتمع سید الشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: انسان برای قرار گرفتن در مسیر سعادت باید با دشمن خود مبارزه کند، چرا که نمی‌توان جز با جهاد از سیطره، ظلم، اشغالگری و تجاوز دشمن جلوگیری کرد. جهاد، واجبی است که انسان با آن می‌تواند پیروز و موفق شود. اگر ما در راه خداوند متعال جهاد نمی‌کردیم و از طریق مقاومت به جنگ دشمن نمی‌رفتیم، در مقابل اسرائیل نمی‌ایستادیم، در راه حق جز از خدا هراس نمی‌داشتیم و همراه با برادران، دوستان، زنان و مردان مقاومت عزم خود را جزم نمی‌کردیم و جان و مال ارزشمند و نفیس خود را به خاطر کسب عزت و کرامت تقدیم نمی‌کردیم، آیا می‌توانستیم اسرائیل را از لبنان اخراج کنیم؟ اسرائیلی که همه منطقه از اخراجش از سرزمین‌های عربی عاجز ماند، ولی مجاهدان توانستند این هدف را محقق سازند و در نهایت اسرائیل با قدرت مجاهدان و ایمان آن‌ها از جنوب لبنان اخراج شد.


بیشتر بخوانید: سیلی محکم حزب‌الله/ خودروی نظامی صهیونیست‌ها منهدم شد+ فیلم


شیخ نعیم قاسم در ادامه گفت: اسرائیل سرزمین فلسطین را متعلق به خود و تجاوزگری را تنها راه حل می‌داند و اشغالگری را اخلاقمداری تصور می‌کند و جنایت را از اصول درستی می‌داند که باید به آن اعتماد کرد. پس چگونه باید به اسرائیل پاسخ داد؟ راه حل پیشنهادی، رفتن به سوی رئیس بزرگ اسرائیل یعنی آمریکاست و این پیشنهاد، پناه بردن از گزینه بد به گزینه بدتر است. به همین خاطر به نظر ما این منازعه راه حلی جز در پیش گرفتن راه جهاد ندارد. امروز حزب الله در لبنان توانست معادله قدرت را تثبیت کند، چرا که حق به تنهایی و در صورتی که کسی با قدرت از آن حمایت و محافظت نکند، پیروز نمی‌شود. از این رو قدرت همیشه باید در کنار حق باشد. ما باید قدرتمند باشیم تا از حق و مسیر خود دفاع کنیم.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد غرب، اسرائیل را در منطقه ما با قدرت نظامی و زور ایجاد کرد و صهیونیست ها، فلسطین را با جنایت، تجاوز، اشغالگری و سیطره و قدرت نظامی اشغال کردند. از سوی دیگر، آزادسازی خاک لبنان و فلسطین و منطقه به برکت جهاد محور مقاومت و جهاد ملت‌ها و ارتش‌ها و قدرت نظامی و جان فشانی آن‌ها محقق شد. بدون قدرت، حق پیروز نمی‌شود. لبنان آزاد نمی‌شد اگر معادله مقاومت، ارتش و ملت شکل نمی‌گرفت. مقاومت آزادی‌بخش است و از این آزادی دفاع می‌کند. برخی معتقدند حال که مناطق اشغالی را آزاد کرده‌ایم، کارمان تمام شد. خیر، ما معتقدیم پس از آزادسازی مرحله دفاع فرا می‌رسد. اگر آزادسازی دو یا سه سال طول می‌کشد، دفاع دویست سال و چه بسا بیشتر طول می‌کشد. از این رو مقاومت آزادی‌بخش است و از این آزادی دفاع می‌کند، چرا که ما نمی‌دانیم اسرائیل چه زمانی تجاوزگری را آغاز یا متوقف می‌کند.

او اضافه کرد: اسرائیل تلاش کرد شکستی را که با اخراج شدن از لبنان در سال ۲۰۰۰ متحمل شد، با تجاوزگری ژوئیه سال ۲۰۰۶ جبران کند، ولی مجددا شکست خورد و نتوانست دوباره لبنان را اشغال کند و به قدرت حزب الله آسیب بزند. اسرائیل پس از سال ۲۰۰۶ سرگردان و بلاتکلیف بود که چگونه بدون جنگ بر ما پیروز شود، چرا که در صورت وقوع جنگ ما برنده بودیم. اسرائیل در این خیال بود که چگونه با اقدام‌های امنیتی و نظامی محدود دستاورد‌های بیشتری کسب کند.

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: مقاومت متعهد شد به هر گونه تجاوزی پاسخ دهد، این در حالی است که قدرت، محبوبیت و همبستگی سیاسی مقاومت و قدرت آن برای ایجاد ائتلاف‌های گسترده و کسب پیروزی با استعانت از بخش‌های دیگر محور مقاومت افزایش یافته است. این‌ها دستاورد‌های بزرگی هستند که در کنار دستاورد‌های داخلی در زمینه ایجاد وحدت، تشکیل دولت، سرنگونی ابزار‌ها و مزدوران اسرائیل و آخرین آن‌ها تروریست‌های تکفیری از شرق لبنان در منطقه بقاع قرار می‌گیرند. دشمنان می‌خواهند از طریق تجاوزی که علیه سوریه صورت گرفته است قواعد درگیری را تغییر دهند. آن‌ها خواستند دست به عملیات امنیتی در ضاحیه جنوبی بزنند، بدون اینکه رد پایی از آن‌ها به جای بماند، ولی الحمدلله رسوا شدند اگر چه مدت زمانی سکوت کردند تا شاید بتوانند از قبول مسئولیت تجاوزگری خود شانه خالی کنند,، ولی به یاری خداوند جنایتی که مرتکب شده بودند دامان آن‌ها را گرفت؛ بنابراین باید هزینه این تجاوزگری را بپردازند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان همچنین تاکید کرد: حزب الله خواهان حفظ قدرت بازدارندگی و قواعد درگیری به منظور جلوگیری از رخ دادن امور خطرناکتر است. اعلام حمایت و همبستگی مردمی و رسمی در مورد ضرورت پاسخگویی به دشمن، چیزی جز نتیجه طبیعیِ درستی و ضرورت گزینه مقاومت و تداوم پرقدرت آن در دفاع از لبنان و دفاع از گزینه‌های سیاسی آزادانه و عزتمند ما نیست. ما به لحاظ گفتاری و رفتاری در مسیر پیروزی قرار داریم و ان شاء الله همچنان اینگونه باقی خواهیم ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار