مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت:مشارکت مردم در حفاظت از جنگل‌ها ومراتع یک نقش کلیدی و تاثیرگذاراست.

جلب مشارکت مردم در اجرای طرح‌های منابع طبیعی وآبخیزداری یکی از مهمترین اولویت ماستبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسفندیار خزایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه خدمتگزاری برای مردم از وظایف ماست و باید کار‌های منابع طبیعی موجب توسعه، امید بخش و شادی آفرین باشد گفت: خدمتی که به مردم ارائه میکنیم اگر مایه خرسندی وخشنودی مردم شود، رضایت ما را درپی خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی استان جنگل را شاهکار خلقت عنوان کرد و از جنگل‌ها و مراتع به عنوان ریه‌های تنفسی شهر‌ها ومحیط‌های زندگی یاد کرد و افزود: منابع طبیعی بسترحیات و توسعه پایداراست وهمه مردم در حفظ آن وظیفه‌مند هستند.

خزائی با بیان اینکه بدون مشارکت مردم حفظ منابع طبیعی امکان پذیر نیست، اظهار کرد: بدون شک مردم مهمترین وموثرترین نقش را درحفاظت ازجنگل‌ها ومراتع برعهده دارندومشارکت مردم در اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری از اولویت‌های مهم است و به کارگیری جوامع محلی و تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی ومنابع طبیعی در حفاظت و صیانت از منابع طبیعی باید نهادینه به یک فرهنگ تبدیل شود.

او اظهارکرد: درکشورما اغلب بارش‌ها درفصل‌هایی اتفاق میافتد که نیازی به آن نداریم پس باید بتوانیم با استفاده ازطرح‌های آبخیزداری وآبخوانداری آب را ذخیره کنیم و مانع هدر رفت آن شویم.

خزائی با بیان اینکه آبخیزداری روشی است که میتواند در طول یک حوضه آبخیز سرعت سیلاب را کاهش دهد و نفوذ آب را به زمین بیشترکند، اظهار کرد: احیا وتقویت پوشش گیاهی و ایجاد سد‌هایی با بند‌های کوتاه کارعملیات آبخیزداری وموثرترین راهکاربرای تقویت وتغدیه آب چشمه‌ها وقنوات آبخیزداری است و در سیل‌های اخیر در مناطقی که عملیات آبخیزداری صورت گرفته بود خسارات سیل کاهش قابل محسوسی داشت.

انتهای پیام/ا

مشارکت مردم در حفظ منابع طبیعی

برچسب ها: مردم ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.