مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین گفت: ۳۸ طرح آموزشی تا پایان امسال در استان به بهره برداری می‌رسد که ۲۲ مورد آن‌ها با مشارکت خیران اجرا شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عسگرعلی جوانبخت مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: ۳۸ طرح آموزشی دراستان با ۸۸۰ میلیارد هزینه تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد که ۲۲ مورد آن‌ها با مشارکت خیران و ۱۶ مورد هم با اعتبارات دولتی اجرا شده است.

جوانبخت افزود: ۵۷۰ میلیارد ریال از هزینه اجرای این طرح‌ها معادل ۶۵ درصد از اعتبارات دولتی و ۳۱۰ میلیارد ریال معادل ۳۵ درصد از آورده خیران مدرسه ساز تامین شده است.

او ادامه داد: از مجموع طرح‌های آموزشی که امسال تکمیل می‌شود، ۲۰ مورد در قالب ۱۸۳ کلاس درس با ۷۵۴ میلیارد ریال اعتبار در شهر‌های استان قرار دارد و ۱۸ طرح هم با ۶۹ کلاس و ۱۲۶ میلیارد ریال اعتبار در روستا‌های استان به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس افزود: پنج طرح قابل افتتاح امسال، مربوط به مقاوم سازی مدارس است که در منطقه نواب شهر قزوین، لهارد بویین زهرا، طزرک شال، یحیی آباد تاکستان و رادکان خرمدشت انجام خواهد شد.

جوانبخت با اشاره به مشارکت بیش از ۳۰۰ خیر مدرسه ساز در استان قزوین، اضافه کرد: امسال بیشترین مشارکت ریالی خیران مربوط به طرح‌هایی، چون ساخت ۲ مدرسه ۱۸ کلاسه با ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در شهر دانسفهان از سوی اکبر انصاری و همچنین اهدای چهار هزار متر مربع زمین دبیرستان انرژی اتمی در منطقه پونک قزوین از سوی محمد اصل تبریزی بوده است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان همچنین به آغاز ساخت سومین مدرسه اتباع خارجی قزوین در اقبالیه اشاره کرد و افزود: این مدرسه با مشارکت کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان با هزار و ۸۵۰ متر مربع مساحت در اقبالیه احداث می‌شود.

انتهای پیام/ک

 ۳۸ طرح آموزشی در قزوین با ۸۸۰ میلیارد هزینه تا پایان امسال  تکمیل می شود 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.