رئیس اداره استاندارد آبادان گفت:کنترل ترازوها یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و ترازوهایی که در داد و ستد عمومی مورد استفاده قرار می گیرند بایستی سالیانه مورد آزمون قرارگیرند.

علی رشیدوند رئیس اداره استاندارد آبادان در نشست با روسای اتحادیه های ترازو دار در اداره استاندارد این شهرستان  در گفت وگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: کنترل ترازوها یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و ترازوهایی که در داد و ستد عمومی مورد استفاده قرار می گیرند بایستی سالیانه مورد آزمون قرار گرفته و صحت عملکرد آنها بررسی گردد.

داریوش احمدزاده رئیس اداره اندازه شناسی هم در این نشست با بیان اینکه ، اوزان و مقیاس ها در خصوص مسائل شرعی مربوط به کم فروشی و کالیبراسیون وزنه ها و تعرفه آزمون مطالبی هستند افزود: وزنه هایی که شرکت مجری تایید صلاحیت جهت انجام آزمون بکار می برد همگی کالیبره هستند و در شرایط خاص آزمایشگاهی نگهداری می شوند.

در پایان روسای اتحادیه های مختلف ابهامات و سوالاتی مطرح کردند که به سوالات آنها پاسخ داده شد و مقرر گردید در مرحله دوم روسای اتحادیه ها اطلاع رسانی لازم را به زیر مجموعه خود داشته باشند تا بستر لازم جهت انجام آزمون فراهم گردد و بعد از اطلاع رسانی شرکت مجری وارد فاز عملیاتی آزمون شود.

پیرو نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان آبادان، مقرر شد طرح آزمون صحت عملکرد ترازوها طی سه مرحله اجرایی شود که مرحله اول آن برگزاری جلسه توجیهی با روسای اتحادیه ترازودارها و رفع سوالات و ابهامات آنها درخصوص آزمون صحت عملکرد بود که با دعوت از روسای اتحادیه های ذیربط از طرف اتاق اصناف، این جلسه با حضور نایب رئیس محترم اتاق اصناف و رئیس محترم اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاسها در محل اداره استاندارد آبادان برگزار شد.

انتهای پیام/ د

ستاد تنظیم بازار شهرستان آبادان

برچسب ها: اتاق اصناف ، اتحادیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.