معاون بهداشتی دانشگاه  علوم پزشکی استان یزد گفت: مصرف غذا‌های فست فود در بین خانواده‌ها موجب افزایش بیماری سرطان و به خطر افتادن سلامت مردم شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محمد رضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه  علوم پزشکی استان یزد در سمینار یک روزه  سرطان در یزد یزدی‌ها از لحاظ مصرف فست فود ها رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده اند،گفت: رشد قابل توجه مصرف غذا‌های فست فود در بین خانواده‌ها موجب افزایش بیماری سرطان و به خطر افتادن سلامت مردم شده که بازنگری در سبک زندگی و توجه به تغذیه سالم ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

او افزود: غذا و تغذیه در آموزه‌های دینی همچون سایر موضوعات، مورد توجه قرار گرفته و مبدا پیدایش غذا از جانب خداوند است که برای تندرستی، تداوم حیات و توانمندی در انجام تـکـالیـف بـه انـسـان عـطا شده است.

 معاون بهداشتی دانشگاه  علوم پزشکی استان یزد گفت: این سمینار با توجه به انتشار گزارش برنامه ثبت سرطان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و لزوم تجزیه تحلیل علمی و بهره گیری از اندیشه صاحب نظران و متخصصان وزارت بهداشت، مراکز علمی و تحقیقاتی استان برگزار شد.

او  افزود: برگزاری این سمینار راهگشای اقدامات بعدی بر اساس برنامه‌های تدوین شده در سند پیشگیری و کنترل سرطان استان یزد باشد.

دهقان با اشاره به روند رو به رشد آمار سرطان در استان گفت: پیش بینی می‌شود تا سال ٢٠٣٠ میزان بروز این بیماری به دو برابر افزایش یابد.

او افزود: در سال ٩١ تعداد ٨٥ هزار مرگ در کشور ثبت شده که این آمار در سال ١٤٠٩ به ١٥٥ هزار مرگ می‌رسد و انواع سرطان دومین علت مرگ و میر بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی است.

دهقان  با مصرف نادرست موادغذایی امروز شاهد رشد قارچ گونه انواع و اقسام بیماری‌ها ازجمله سرطان در کشور و استان یزد هستیم.

سمینار یک روزه  وضعیت سرطان، تهدید‌ها و فرصت ها امروز سه شنبه دوزادهم شهریور ماه در سالن همایش‌های باقرالعلوم برگزار شد.

انتهای پیام/ی

افزایش مصرف فست فود ها و خطر ابتلا به سرطان در یزد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار